اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش پاکدشت:

عاشورا منبع علم و یک سرچشمه زلال حق است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با اشاره به نقش قیام امام حسین در ایستادگی آزادگان جهان گفت: واقعه عاشورا تنها پدیده‌ای است که در طول تاریخ بشر ماندگار است.

عاشورا منبع علم و یک سرچشمه زلال حق است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دقایقی پیش محمدرضا جوادی در جمع آموزگاران پایه اول دبستان شهرستان های پاکدشت، پیشوا، قرچک، ورامین و جواد آباد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این هم اندیشی گفت: پدیده‌های مختلفی در تاریخ بشر رخ داده است که اثرات و نقش‌های مختلفی را در حین واقعه و پدیده به جای گذاشته است و واقعه عاشورا تنها پدیده‌ای است که در طول تاریخ بشر ماندگار است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت به روز بودن واقعۀ عاشورا را امری انکار ناپذیر دانست و افزود: هر چه انسان‌ها از این واقعه در طول تاریخ فاصله می‌گیرند، بصیر تر می‌شوند و درس و بینش تازه‌تری می‌گیرند.
وی در ادامه این ماندگاری و به روز بودن را از خصوصیات ویژۀ واقعه عاشورا دانست و اظهار داشت: این امر مختص واقعه عاشوراست و هرچه از زمان وقوع واقعه می‌گذرد، پرده های بیشتری کنار می‌رود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت عاشورا را منبع علم و سرچشمه زلال حق و حقانیت دانست و ادامه داد: امام حسین (ع) با حدود 150 نفر یار به عنوان مظهر حق در مقابل باطل ایستاد و این پدیده اثرگذاری خاص خودش را دارد.
وی در ادامه نگرش متفاوت به عاشورا را از مهم‌ترین ابزارهای پیشبرد فرهنگ عاشورایی در جوامع بشری به‌ویژه جوامع شیعه دانست و اظهار داشت: ما باید به عاشورا با یک دید جدید و نو نگاه کنیم.
جوادی خطاب به قشر عظیم فرهنگی گفت: «فرهنگیان باید با دیدی متفاوت به واقعۀ عاشورا نگاه کنند، اگر به ما گفتند از عاشورا صحبت کن فقط به دید حزن و اندوه و ماتم به این واقعه نگاه نکنیم.
وی نگاه تأثر و اندوه برانگیز به واقعۀ کربلا را نگاهی سطح  پایین دانست و افزود: بیایید پرده‌ها را برداریم و با نگاهی متفاوت به عاشورا نگاه کنیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با انتقاد از نگاه نا‌به‌جا و نادرست برخی از منتقدان ادامه داد: عده‌ای نادان در روزنامه‌ها نوشتند که اگر در عاشورا عقل و منطق حکم‌فرما بود، هیچ وقت خونی به زمین ریخته نمی‌شد.
وی با انتقاد شدید از این نگاه اظهار داشت: این نگاه، نگاه غلطی است.
جوادی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: سند مظلومیت و حقانیت امام حسین را خون حضرت علی اصغر (ع) امضا کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت تصریح کرد: امام حسین (ع) دانا بود و حکمت داشت و آینده تاریخ را می‌دانست و به همین خاطر حج را ترک کرد.
وی با مقایسه حج و قربانی‌های امام حسین (ع) و دیگر حاجیان گفت: امام حسین (ع) از واقعه کشته شدنش در کنار خانه خدا اطلاع داشت و به همین خاطر حجی که امام حسین (ع) انجام داد هیچ حاجی در طول تاریخ انجام نداد.
جوادی عدم نگرش صحیح به واقعۀ عاشورا را، علت اصلی انحراف جریان فکری ضد عاشورایی و ضد اهل بیتی دانست و تاکید کرد: عده‌ای از ابلهان گفتند امام حسین (ع) حج را نیمه کار رها کرد و از مسلمانان نیست و با همین بهانه ریختن خون امام حسین (ع) را مباح دانستند و حتی کسانی که دسترسی به خود امام (ع) نداشتند با شمشیر به پیکر بی جان آن حضرت حمله می‌کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در پایان همچنین عدم وجود بصیرت را عامل اصلی  از ولایت به خلافت کشیده شدن غدیر دانست.
این گزارش حاکی است، نشست مشترک آموزگاران پایه اول دبستان شهرستان‌های پاکدشت، پیشوا، قرچک، ورامین و جواد آباد، در پاکدشت برگزار شد. 
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول