اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

نهضت عاشورا ماندگارترین جریان‌ تاریخ اسلام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نهضت عاشورا یکی از ماندگارترین جریان‌های تاریخی اسلام است که اثرگذاری آن از تمامی مرزهای فرقه‌ای، مذهبی، دینی و جغرافیایی فراتر رفته است.

نهضت عاشورا ماندگارترین جریان‌ تاریخ اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین گنجی بعدازظهر امروز در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در این اداره‌کل، اظهار داشت: امروز عاشورا و ارزش‌های والای آن تنها اختصاص به جامعه تشیع نداشته، بلکه می‎تواند به عنوان معیار و محور مشترک و قابل توجه در میان همه ملل‌های آزادی‌خواه جهان مورد بحث قرار گیرد.
وی اشاعه و ترویج فرهنگ حسینی را از مهم‌ترین عوامل بیداری اسلامی در جهان دانست و افزود: قیام امام حسین(ع) با مفاهیم عمیق دینی و انسانی برای همیشه در تاریخ جاودان و ارزش‌های انسانی آن در سراسر جهان گسترده شده است.
گنجی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهم‎ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود، تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر در زمان حاضر از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید همه آحاد جامعه نسبت به آن حساس و در عمل به آن کوشا باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: خاطرنشان کرد: بر همه مسلمانان واجب است که در این ماه، عزاداری حسین(ع) و خاندانش را به جا آورده و بدین وسیله به ریسمان اراده و تقوی آن بزرگواران تمسک جویند.
وی در ادامه با اشاره به راز ماندگاری نهضت عاشورا، گفت: اخلاص شهدای کربلا باعث ماندگاری قیام عاشورا شد.
گنجی با بیان اینکه عملی که خالصانه برای رضای خدا و احیای ارزش‌های الهی انجام شود در طول تاریخ ماندگار است، گفت: خلوص نیت و بزرگداشت فلسفه قیام عاشورا در راستای افزایش معرفت مرم باید هدف عزاداری‌ها باشد.
وی وحدت و همدلی هیئت‌ها را از عوامل رونق یافتن مجالس سوگواری دانست و تصریح کرد: هیئت‌ها باید با همکاری و هماهنگی یکدیگر در ارتقای سطح کیفی برنامه‌های محرم تلاش کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: نهضت عاشورا دین اسلام را زنده کرد و اگر قیام عاشورا نبود چه بسا دین اسلام از بین می‌رفت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول