اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان در مجلس:

انگلیس در رفتار خود تجدیدنظر نکند سیلی محکمی خواهد خورد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انگلیسی‌ها در نحوه برخورد با ایران تجدیدنظر نکنند اقدامات جدی‌تری ‌از سوی نظام خواهند دید و سیلی محکمی دریافت خواهند کرد.

انگلیس در رفتار خود تجدیدنظر نکند سیلی محکمی خواهد خورد
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: انگلیس شرور و روباه پیر حدود 200 سال در امور داخلی ایران دخالت داشته و پیوسته اثبات کرده که کشور قابل اعتمادی در مناسبات  نیست.
وی با اشاره به سوابق دخالت انگلیس در امور داخلی کشور تصریح کرد: انگلیس از دوره مشروطه، قاجار و حتی در دوره صفویه با دخالت در امور ایران و با به یغما بردن ثروت کشور لیست بلند بالایی از خیانت و غارتگری را به گردن خود آویخته ‌است.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس تاکید کرد: این انگلیسی‌ها بودند که از یک سو در قصه مشروطه اجازه ندادند خواسته به حق مردم ایران عملی شود و از سوی دیگر رژیم پهلوی را بیش از 50 سال بر مقدرات کشور ما حاکم کردند.
سلیمی ادامه داد: در جنگ دوم جهانی و در روزگاری که کشور ما اعلام بی‌طرفی کرد، انگلیسی‌ها بخشی از ایران را به اشغال خود در آوردند و در جنگ تحمیلی دشمن بعثی را تجهیز کردند و سلاح‌های ممنوعه را در اختیارشان قرار دادند.
وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها همچنین در نهضت تنباکو با امتیازخواهی ویژه به دنبال دست‌انداختن بر شریان اقتصادی ایران اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: با قاطعیت می‌توان گفت در همه حوادث ریز و درشتی که در سال‌های اخیر در کشور ما رخ داده ردپایی از انگلیسی‌ها به چشم می‌خورد که اسناد فراوان این خیانت‌ها به خوبی آشکار است و هیچ کس نمی‌تواند این اسناد را انکار کند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور قطعنامه‌های متعدد بر علیه ایران اظهار داشت: آخرین خیانتی که انگلیسی‌ها در حق ایران کردند موافقت با  تحریم بانک مرکزی بود و می‌توان گفت، در همه قطعنامه‌هایی که بر علیه ما به تصویب رسیده یک پای ثابت همیشه انگلیسی‌ها بوده‌اند.
سلیمی افزود: این انگلیسی‌ها بودند که فرقه دست‌ساز خود را در داخل کشور ما رواج دادند و سازمان منافقین را حمایت مالی کرده و همچنان می‌کنند.
وی گفت: با توجه به خیانت‌های متعددی که انگلیسی‌ها در حق ایران اسلامی روا داشته‌اند مجلس تصمیم گرفت در مقابله با این خیانت‌ها دست به اقدام بزند که قطع مناسبات با انگلیس نخستین‌ اقدام در این زمینه است.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با بیان اینکه این اقدام یک هشدار برای انگلیسی‌ها است، بیان کرد: اگر انگلیسی‌ها در نحوه برخورد با ایران تجدیدنظر نکنند اقدامات جدی‌تری ‌از سوی نظام خواهند دید  و سیلی محکمی دریافت خواهند کرد.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول