اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

تاریخ علمای شیعه با شهادت گره خورده است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: مبارزه با ظلم و ستم و استبداد و استعمار از رسالت‌های روحانیت واقعی شیعه بوده و تاریخ علمای شیعه با شهادت گره خورده است.

تاریخ علمای شیعه با شهادت گره خورده است
به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام حسن عرفان در مراسم یادواره 12 شهید طلبه و روحانی در مسجد بالامحله این شهرستان به رسالت‌های مهم روحانیت شیعه در طول تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم روحانیت شیعه دین‌شناسی و شناساندن دین بوده است.
وی افزود: تاکنون این وظیفه مهم انجام شده و روحانیت شیعه با استفاده از فضای سایبری و شبکه‌های مختلف روزانه به هزاران سئوال در سراسر دنیا در قلمرو دینی پاسخ می‌دهند.
استاد حوزه علمیه قم، بدعت ستیزی را وظیفه دیگر شیعه دانست و تصریح کرد: علمای شیعه همواره با انحرافات و نوآوری‌های ناسزا و ناروا و انحرافاتی که ایجاد می‌شد مبارزه می‌کردند و به‌ویژه در 100 سال اخیر مبارزات خوبی داشتند.
وی، مبارزه با بهائیت، بابیت، سکولاریسم و انحرافات را از وظایف شیعه عنوان کرد و اذعان داشت: یکی دیگر از رسالت‌های روحانیت واقعی شیعه که تابلوهای شفافی از آن به وجود آمده است، گره‌گشایی و رسیدن به نیازهای نیازمندان و توجه به محرومان بوده است.
عرفان با اشاره به خدمات واقعی روحانیت، افزود: آیت‌الله فیروزآبادی و آیت‌الله سیدحسن مدرس با حقوقی که از مجلس رضاخان می‌گرفتند از بیمارستان فیروزآبادی تهران استفاده نمی‌کردند و با پس‌انداز خود توانستند این بیمارستان را برای استفاده مردم بسازند.
وی، بیمارستان آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی در قم، بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله فقیه ایمانی در اصفهان را از دیگر نمونه‌های روحانیت واقعی شیعه و خدمتگزار ذکر کرد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیره روحانیت و علمای بزرگ دین ما خدمت به مردم بوده است، ابراز داشت: یکی دیگر از رسالت‌های روحانیت واقعی شیعه، مبارزه با ظلم و ستم و استبداد و استعمار بوده که از لوازم آن اسارت و شهادت بود و تاریخ علمای شیعه با شهادت گره خورده است.
وی به نحوه شهادت شهدای محراب اشاره کرد و یادآور شد: شهادت خاندان آیت‌الله حکیم که 17 شهید از همین خانواده هستند، خط سیر شهادت همچنان ادامه داشت تا شهادت مجتهد بزرگ آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری در زمان رضاشاه که با ترورهای آشکار و پنهان آغاز شد.
عرفان، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدجواد فومنی حائری را افتخار شهر فومن دانست و خاطرنشان کرد: رضاشاه ملعون این شخصیت بزرگوار را پنهانی ترور کرد و پزشکی که متخصص ترور بود از طرف خودش می‌فرستاد و شخصیت‌های بزرگ را ترور می‌کرد.
وی، افتخار دیگر فومن را شهادت میرزا کوچک نامید و افزود: میرزا کوچک در همین دیار حکومت خود را تشکیل داد و خط سیر شهادت روحانیت شیعه تا نزدیکی‌‌های انقلاب که سه خط سیر بود، ظهور پیدا کرد.
استاد حوزه علمیه قم، جنگ تحمیلی را خط شهادت دیگری برای طلاب و روحانیون دانست و اذعان داشت: طبق آمار از یک‌هزار نفر طلاب تعداد 48 نفر به شهادت رسیدند و تعداد شهدای طلاب نسبت به جمعیت خودشان 20 برابر بوده و این امر نشاندهنده این است که اینها غیر از روحانیت مذاهب دیگر و وظیفه‌شناس و در جنگ فرمانده گردان بودند که در جبهه نقش خود را به خوبی ایفا کردند.
یادواره 12 نفر از شهدای طلبه و روحانی فومن از جمله طلبه شهیده زهرا دقیقی که در حادثه تروریستی سامرا اخیرا به شهادت رسید با حضور گسترده مردم برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول