اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج:

مانور زلزله در قلعه گنج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان قلعه‌گنج گفت: به زودی مانور زلزله در شهر قلعه گنج برگزار می‌شود.

مانور زلزله در قلعه گنج برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حسن مرادی ظهر امروز در جلسه ستاد حوادث شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: مانور زلزله باید با نگاه ویژه از نظر اطلاع‌رسانی و عملیاتی برگزار شود.
وی افزود: طرح عملیاتی این مانور نیز از لحاظ تئوری و عملی باید با جدیت دنبال شود.
وی با تأکید بر همکاری رسانه‌های محلی، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مانور زلزله بیان کرد: در اجرای این مانور باید اطلاع‌رسانی گسترده و همگانی صورت گیرد و نکات ریز و عملیاتی آنها به مردم هشدار داده شود.
مرادی با اشاره به بلایای طبیعی در منطقه تصریح کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی خاص منطقه و احتمال سیلاب‌های خطرناک، تلاش بیشتری باید در این زمینه صورت گیرد.
وی بیان داشت: هرچند در این زمینه کارهای زیادی انجام شده است، اما با توجه به سیلاب‌های شدید هر ساله، باید سیل‌بندها و آب‌راه‌ها بازسازی و نوسازی شوند.
رئیس ستاد حوادث قلعه‌گنج عنوان کرد: همچنین کشاورزان و دامداران باید آموزش داده شوند تا در کناره‌های رودخانه‌های فصلی اقدام به کشت و دامپروری نکنند.
وی با اشاره به مشکلات روستاهای مجاور رودخانه‌های فصلی گفت: طرح چاه آب مجتمع زیارت‌بچه شامل هشت روستا نیز برنامه‌ریزی و طراحی شده و برای دریافت اعتبارات آماده است.
مرادی با هشدار به مدیران مدرسه‌ها و مسئولان اداره‌های مربوطه خاطرنشان کرد: با توجه به فصل ریزش باران و احتمال وجود سیل باید مدرسه‌هایی که در کنار جاده‌ها واقع شده‌ و در معرض سیل قرار دارند با هماهنگی و همکاری اداره‌‌های اجرایی شهرستان اقدام به احداث سیل‌بند کنند.
وی اذعان کرد: سازمان جمعیت هلال احمر با همکاری آموزش و پرورش شهرستان قلعه‌گنج، نمایشگاه عکس زلزله و پیشگیری از حوادث طبیعی را در سطح مدرسه‌های شهر قلعه‌گنج اجرا می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول