اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:

بیکاران بیمه مستمری می‌گیرند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس از طرح بیمه مستمری بیکاران در مجلس خبر داد.

بیکاران بیمه مستمری می‌گیرند
یونس اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به تلاش مجلس در تصویب بیمه بیکاری برای افراد جویای کار اشاره کرد و اظهار داشت: جوانی که به سن کار و فعالیت رسیده است اگر فرصت اشتغال پیدا کند شایسته و مناسب است اما اگر در سن کار و اشتغال، فرصت فعالیتی پیدا نکند دولت باید بیمه بیکاری و مستمری بپردازد.
وی گفت: اگر این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی برسد دولت به اجرای این قانون مجاب بوده و از سوی دیگر تلاش خود را مضاعف خواهد کرد تا فرصت اشتغال را بیشتر فراهم کند.
این مسئول ادامه داد: ما با اولویت‌بندی نیازهای کشور، استان و شهرستان تلاش می‌کنیم در طرح‌ها و لوایح و با هدف رفع این دغدغه‌ها در معضل بیکاری مشارکت داشته باشیم.
وی معضل بیکاری را دغدغه تمام مسئولان و به ویژه مقام معظم رهبری توصیف کرد و افزود: به قدری این دغدغه و رفع آن معظم است که در برنامه چشم‌انداز و توسعه پنجم نگاه اول و اولویت‌دار ایجاد فرصت‌های اشتغال است.
عضو فراکسیون اکثریت مجلس هشتم ادامه داد: در کنار نگاه درست در برنامه‌های توسعه کشور به امر اشتغال و رفع بیکاری، رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست 11 بندی خود خطاب به مسئولان، کاستن از دغدغه مردم در حوزه بیکاری را مورد تاکید قرار دادند.
وی خاطرنشان کرد: اگر به ظرفیت‌ها و قابلیت‌‌های کشور و استان با نگاه درست و برنامه‌ریزی صحیح توجه شود به یقین در یک برنامه کوتاه می‌توانیم بر این معضل فائق آییم.
این نماینده مجلس نگاه درست و شفاف را در این موضوع و در حل آن بسیار مهم توصیف کرد و بیان داشت: بی‌تفاوتی برخی از مسئولان به این موضوع جای تعجب و گلایه دارد به طوری که موضوع بیکاری می‌تواند به یک تهدید جدی و خطرناک علیه کشور و نظام اسلامی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه تعداد جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار را زیاد و رو به فزونی گذاشته، افزود: ما می‌توانیم از توانمندی جوانان به ویژه خلاقیت‌ها و انگیزه آنها در پیشبرد امور استفاده کنیم و با استفاده از ظرفیت خود آنها معضل بزرگ بیکاری را برطرف کنیم.
وی با ارائه تعریفی روشن از توسعه پایدار به معنای شناخت ظرفیت‌ها واقعی هر منطقه گفت: اگر به این مولفه‌ها توجه کنیم حل مشکل اشتغال راحت‌تر خواهد بود و با یک برنامه‌ریزی دراز مدت می‌توانیم حتی میزان بیکاری را به صفر برسانیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول