اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان:

1830 قلم دارو در تعهد بیمه خدمات درمانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان گفت: بیش از یک‌هزار و 830 قلم دارو در تعهد دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی است.

1830 قلم دارو در تعهد بیمه خدمات درمانی است
محمود عاطف‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه یک‌میلیون و 400 هزار نفر زیرپوشش بیمه خدمات درمانی هستند، اظهار داشت: از این تعداد، یک‌میلیون و 30 هزار نفر روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر زیرپوشش صندوق بیمه روستاییان و پزشک خانواده هستند.
وی هزینه درمان این افراد را بالغ بر 35.5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پول به موسسات طرف قرارداد با بیمه خدمات درمانی پرداخت می‌شود.
این مسئول، نخستین قانون بیمه همگانی را رایگان بودن آن دانست و تصریح کرد: تشکیل پرونده سلامت از دیگر مزایای این بیمه است و با اجرای این طرح بیمه همگانی خدمات سرپایی و فیزیکی به بیماران روستایی داده می‌شود.
وی درباره صندوق بیمه ایرانیان بیان داشت: در صندوق بیمه ایرانیان هر ایرانی که زیرپوشش هیچ بیمه درمانی نباشد تنها با 50 درصد پرداخت حق سرانه می‌تواند خود و یا هر یک از اعضای خانواده‌اش را زیرپوشش بیمه خدمات درمانی قرار دهد.
عاطف‌راد با بیان اینکه در این طرح 112 هزار و 800 تومان بابت هر بیمه در سال پرداخت می‌شود، اذعان داشت: فرد بیمه شده باید حدود 16 هزار و 900 تومان پرداخت کند.
وی به زیرپوشش قرار گرفتن بیماران خاص در طرح پزشک خانواده اشاره کرد و ابراز داشت: در این طرح 2 هزار و 600 نفر بیمار خاص در گیلان زیرپوشش هستند.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان با تصریح بر اینکه دولت برای بیماران خاص مزایای بیشتری قرار داده است، افزود: در این طرح 100 درصد هزینه بستری و 90 درصد هزینه دارویی بیماران خاص توسط سازمان بیمه خدمات درمانی پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 5 میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمان بیماران خاص توسط اداره کل بیمه خدمات درمانی گیلان به موسسات پرداخت شد.
عاطف‌راد، بیماران خاص را شامل تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام‌اس نامید و اظهار داشت: بیماران خاص به جای دفترچه دارای کارت هوشمند هستند.
وی درباره تعهد بیمه خدمات درمانی در مقدار داروی بیماران یادآور شد: بیش از یک‌هزار و 830 قلم دارو در تعهد دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی است.
این مسئول یکی از وظایف بیمه را نظارت و خرید خدمت عنوان کرد و ابراز داشت: وظیفه دیگر بیمه اجرای خدمت به بیماران است و اداره کل بیمه خدمات درمانی گیلان سال گذشته برای مجموع جمعیت زیرپوشش خود بیش از 75.5 میلیارد تومان هزینه درمان به طرف قرارداد و موسسات پرداخت کرده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول