اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در منطقه 4 عملیات انتقال گاز؛

طرح واکسیناسیون هپاتیت B اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: بیش از 250 نفر از کارکنان منطقه با اجرای طرح ایمن‌سازی کارکنان منطقه چهار، مرحله اول واکسن هپاتیت B را دریافت کردند.

طرح واکسیناسیون هپاتیت B اجرا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی منطقه چهار عملیات انتقال گاز، احمد قمری اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ایمن‌سازی افراد علیه این بیماری است.
وی بیان داشت: واکسن هپاتیت ب در سه نوبت تزریق مى‌شود که در مرحله اول یا دوم احتمال دارد ایمنى که ایجاد مى‌شود، ایمنى ناقص باشد ولى زمانى که واکسن در سه نوبت زده شود سلول‌هاى «ممورى سل» ایجاد شده و این سلول‌ها به محض برخورد با ویروس به سرعت واکنش مى‌دهند.
وی ادامه داد: ولى در مرحله اول و دوم به علت تشکیل نشدن سلول‌هاى ممورى، ممکن است ایمنى کامل نباشد، به خاطر همین مسئله این واکسن‌ها در سه نوبت زده مى‌شود.
وی در ارتباط با زمان تزریق واکسن ادامه داد: یک نوبت زمان تزریق است، نوبت بعد یک ماه بعد و نوبت بعد پنج ماه بعد از نوبت دوم یعنى شش ماه بعد از نوبت اول است.  
قمری تصریح کرد: افرادی که واکسن مرحله اول را دریافت کرده‌اند، می‌توانند با ارائه کارت مربوطه، برای نوبت دوم و سوم نیز واکسینه شوند.

*حضور نمایندگان منطقه چهار عملیات انتقال گاز در همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی مشهد
دبیر کمیته فرهنگی حریم منطقه چهار عملیات انتقال گاز گفت: نمایندگان کمیته حریم خطوط لوله گاز منطقه چهار با حضور در نخستین همایش شوراهای اسلامی بخش مرکزی مشهد در سال 1390 به گوشه‌ای از مشکلات و موانع موجود در زمینه حریم خطوط لوله اشاره کردند.  
مجید مقدم با اشاره به حضور جمع کثیری از مقامات لشکری و کشوری بخشدران و دهیاران بخش مرکزی مشهد در این همایش افزود: در تدوین مقررات حریم جنبه‌های ایمنی، زیست محیطی و مهندسی مد نظر بوده است.
وی ادامه داد: به نحوی که این مقررات، اهداف اصلی ایمنی ساکنین و یا کاربران ابنیه و تاسیسات، اراضی اطراف خطوط لوله و تاسیسات شرکت ملی گاز و به حداقل رساندن خسارات ناشی از نشت گاز، انفجار، آتش‌سوزی و پیشگیری یا کاهش صدمان احتمالی از نقاط مجاور به خطوط لوله و تاسیسات شرکت در اثر عملیات و فعالیت‌های گوناگون سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی نظیر ساخت و ساز، حفاری، تردد، تاثیرات القایی الکتریکی و .. را تامین می‌کند. 
وی با تاکید بر ضرورت حفظ حریم خطوط لوله اظهار داشت: برقراری سلامتی و حفظ آرامش برای ساکنان جوار خطوط لوله گاز باید به عنوان یک وظیفه شرعی واخلاقی برای مجریان بخش عملیاتی قلمداد شود.
مقدم، حریم خطوط لوله فشار قوی را شامل دو حریم اختصاصی و حریم ایمن عنوان و تصریح کرد: حریم اختصاصی، عرصه مجاور طرفین هر خط لوله که برای انجام عملیات بهره‌برداری و مراقبت از آن طبق ضوابط فنی شرکت‌های تابعه وزارت نفت تعیین می‌شود‌، است و عرض آن از هر طرف خطوط لوله از ۲۸متر تجاوز نخواهدکرد.
وی با تاکید بر رعایت حریم خطوط گاز و برخورد جدی با متجاوزان حریم افزود: پاکسازی حریم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز به منزله صیانت از سرمایه‌های ملی بوده و فراهم کردن حداقل ایمنی و سلامتی برای ساکنان جوار خطوط لوله فشار قوی، باید در سرلوحه کارها قرار گیرد.
رئیس کمیته حریم منطقه چهار شرکت انتقال گاز کشور تعامل بین منطقه چهار عملیات انتقال گاز و مدیران شهرهای حاشیه خطوط لوله را امری ضروری و لازم دانست.
وی گفت: اگر تعامل خوب و مناسبی بین مدیران شهری و مدیران انتقال گاز وجود نداشته باشد، علاوه بر ایجاد خطرات جانی برای هموطنان، سرمایه‌های ملی ما نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول