اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه:

32 اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شدند

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: 32 اثر از استان‌های کرمانشاه، همدان، آذریابجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل موفق به دریافت نشان مرغوبیت ملی محصولات صنایع دستی شدند.

32 اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت شدند
نصرت‌لله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: جلسه داوری نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی در 5 منطقه کشور دیشب در کرمانشاه در موزه صنایع دستی به پایان رسید و پس از داوری آثار 16 اثر از کرمانشاه، 6 اثر از همدان، 6 اثر از آذربایجان شرقی، 2 اثر از اردبیل و 2 اثر از آذربایجان غربی موفق به دریافت این نشان شدند.  
وی ادامه داد:  آثار صنایع دستی ارائه شده از استان‌های کردستان و ایلام موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی نشدند.
سپهر خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین معیارهای بررسی و قضاوت برای اعطای نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی اصالت، نوآوری، کیفیت و سازگاری با محیط زیست بود.
معاون صنایع دستی استان کرمانشاه افزود: آثاری که نشان ملی مرغوبیت گرفتند در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نگهداری می‌شوند تا برای گرفتن مهر اصالت به سازمان جهانی یونسکو معرفی و فرستاده شوند.
وی خاطرنشان کرد: استان‌های همدان با 16 اثر، آذربایجان شرقی با 25 اثر، آذربایجان غربی با 2 اثر، ایلام با 5 اثر، اردبیل با 5 اثر و کرمانشاه با 25 اثر آثارشان را برای گرفتن نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی به داوری گذاشتند.
سپهر ادامه داد: آثار ارائه شده توسط برجسته‌ترین داوران صنایع دستی کشور داوری شدند و داوری این آثار از این جهت که کسب این نشان پیش زمینه دریافت مهر اصالت یونسکو بوده، دارای اهمیت زیادی است.
وی برگزاری این جلسه داوری در استان کرمانشاه را نقطه عطفی برای بالا بردن کیفیت صنایع، کاربردی کردن آن‌ها و ایجاد نگاه جدید در چهره‌های خلاق صنایع دستی در استان عنوان کرد.
معاون صنایع دستی گفت: اخلاق، رسوم و سنن، ارزش‌های دینی و مذهبی در آثار و صنایع دستی ما وجود دارد که باید هرچه بهتر و بیشتر آنها را به جامعه جهانی معرفی کنیم.
وی در پایان گفت: امیدواریم صنایع دستی کرمانشاه روزی بتواند بیشترین آثار را به سازمان جهانی یونسکو معرفی کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول