اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان میراث فرهنگی و صنابع دستی صورت گرفت؛

آموزش 2000 کارآموز صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از آموزش بیش از 2000 هزار کارآموز صنایع دستی در این استان خبر داد.

آموزش 2000  کارآموز صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد
علیرضا ایزدی با حضور در دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف به‌خصوص صنایع دستی است، اظهار داشت: اداره‌ کل میراث فرهنگی این استان در حوزه صنایع دستی سعی در بالفعل کردن این توانمندی‌ها از طریق آموزش‌های مستمر و ایجاد بازار کار برای هنرمندان صنایع دستی دارد.
وی دست بافته‌ها را یکی از مهمترین اقلام صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و ابراز داشت: در زمینه احیا و شناسایی آثار صنایع دستی این استان سعی زیادی داشته‌ایم که از این پس نیز با فعالیت‌های فرهنگی گسترده و اطلاع‌رسانی این فعالیت را ادامه خواهیم داد.  
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از حضور هنرمندان صنایع دستی این استان در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی در سال گذشته و جاری خبر داد و افزود: حضور این هنرمندان در چنین جشنواره‌هایی از جمله اقدامات ما در زمینه احیا و شناساندن صنایع دستی استان بوده است.
وی تصریح کرد: از جمله دست‌آوردهای این برنامه‌ها می‌توان به معرفی یکی از هنرمندان استان به عنوان هنرمند برتر کشوری در بخش تولید گلیم و گبه و دریافت لوح تقدیر از دست رئیس سازمان اشاره کرد که در نوع خود ارزشمند است.
این مقام مسئول فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید دولت و اهمیت بحث مشاغل خانگی در امر اشتغال‌زایی گفت: با اقدامات صورت گرفته در این زمینه و در راستای اهداف دولت توانسته‌ایم با سرعت بخشی به حوزه مشاغل خانگی و تاکید در بحث آموزش به‌خصوص بخش دست بافته‌ها وضعیت مناسبی در سال گذشته و سال جاری در این زمینه داشته باشیم.
ایزدی از صدور مجوزهای مختلف صنایع دستی برای کارآموزان در سال جاری خبر داد و افزود: با آموزش بیش از 2 هزار نفر و صدور مجوزهای مشاغل خانگی و اشتغال در بخش تولیدات دست بافته‌ها توانسته‌ایم در این حوزه هم از لحاظ کمی و هم کیفی ارتقا چشمگیری داشته باشیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول