اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی سمنان:

4 اثر صنایع دستی سمنان مهر اصالت ملی دریافت کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: چهار اثر صنایع دستی این استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.

4 اثر صنایع دستی سمنان مهر اصالت ملی دریافت کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید یزدانی در گفت‏وگو با خبرنگاران در زمینه توفیقات هنر صنایع دستی سمنان اظهار داشت: بر اساس نتایج برگزاری جلسه داوری مهر اصالت ملی، از 20 اثر معرفی شده استان سمنان تاکنون چهار اثر موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده است.
وی عنوان کرد: 20 اثر معرفی شده استان سمنان متعلق به 14 صنعتگر در رشته‏های ظریف‏کاری چوب، گلیم، جاجیم، سفال و سرامیک، تراش سنگ، بافت پارچه‏های سنتی و ساخت جواهرات سنتی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: آثار هنرمندان استان که امسال موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده، شامل جار (ظرف سرامیکی)، بافت چادر شب و دو اثر در زمینه زیورآلات و قلم‏زنی بر روی برنج است.
یزدانی ابراز داشت: چهار اثر هنرمندان استان در رشته‌های پلاس‌بافی و سفال و سرامیک نیز مشمول تکمیل و رفع نقص شده که به زودی این آثار برای دریافت مهر اصالت ملی مجدداً ارسال می‏شود.
وی با اشاره به اینکه داوری مهر اصالت مقدمه‏ای بر دوسالانه مهر اصالت بین‏المللی یونسکو است، گفت: آثاری که موفق به دریافت مهر ملی شوند، برای دریافت مهر اصالت یونسکو معرفی می‏شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اذعان داشت: در دو سال گذشته، آثار شش هنرمند صنایع دستی استان سمنان در رشته‏های زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول