اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

بسیاری از نهضت‌های آزادی بخش جهان مدیون عاشورا هستند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: بسیاری از نهضت‌های آزادی بخش جهان پیروزی خود را مدیون درس‌های برگرفته شده از عاشورا می‌دانند.

بسیاری از نهضت‌های آزادی بخش جهان مدیون عاشورا هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ امر به معروف و نهی از منکر که در مدرسه علامه امینی زنجان برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین (ع) به هنگام آغاز حرکت خود از مکه هدف از قیام خود را به صورت روشن تبیین کرد.
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است، افزود: دیگر هدف امام از قیام احیای دین جدش پیامبر اکرم (ص) بوده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر ارزش و اعتبار فراوانی در اسلام دارد، تصریح کرد: مولا علی (ع) ارزش و اعتبار امر به معروف و نهی از منکر را در مقایسه با جهاد فی‌سبیل‌الله که نزد خداوند بسیار ارج و قرب دارد، مانند قطره‌ای در برابر دریا عنوان کرده است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره عبرت‌های عاشورا، دانش‌آموزان را به تفکر و تدبر درباره این موضوع دعوت کرد و گفت: باید از عبرت‌های عاشورا درس گرفت که چرا 50 سال پس از رحلت پیغمبر عده‌ای امام معصوم زمان خود را که از قضا عزیز او هم بود، به شهادت رساندند.
نظری فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر را یکی از دلایل وقوع حادثه کربلا برشمرد و گفت: همه باید در دلایل وقوع حادثه عاشورا تدبر کرده و از عبرت‌های آن درس بگیرند.
وی با اشاره بر لزوم حضور دانش‌آموزان در مراسم عزاداری سیدالشهدا افزود: مواظب باشید که این حضور همراه با بصیرت باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان دانش‌آموزان را به حضور با بصیرت در مراسم عزاداری اباعبدالله دعوت کرد و گفت: شما باید درباره دلایل وقوع عاشورا مطالعه کرده و جلوی انحرافات پیش رو با آگاهی حاضر شوید.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از نهضت‌های آزادی بخش دنیا پیروزی خود را مدیون درس‌های برگرفته شده از عاشورای امام حسین (ع) می‌دانند، افزود: مهم‌ترین دلیل پیروزی عاشورائیان ترجیح مرگ با عزت بر زندگی با ذلت است.
نظری با یادآوری سخنان امام خمینی که فرموده بود، محرم و صفر را زنده نگه دارید که هر چه داریم از محرم و صفر است، ادامه داد: بر طبق گفته امام راحل انقلاب ایران پیروزی خود را مدیون محرم است.
وی با اشاره به مقاومت 33 روزه حزب‌الله لبنان در مقابل اسرائیل تصریح کرد: رهبر حزب‌الله همه پیروزی‌های کسب شده را برگرفته از درس‌های عاشورا عنوان کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در ایران و جهان معرفی شده است، اضافه کرد: دلیل این نامگذاری عزاداری بی‌پیرایه مردم این شهر برای امام حسین (ع) است که به دور از هر گونه انحرافی در مراسم عزاداری حاضر می‌شوند.
وی مشهور شدن زنجان به پایتخت شور و شعور حسینی را موجب افتخار شیعه و جهان اسلام برشمرد و گفت: شناخته شدن با این نام برای زنجان افتخار بزرگی محسوب می‌شود.
در این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اشاره به نامیده شدن دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر افزود: امام حسین (ع) طی نامه‌ای که به برادرش نوشت، امام حسین (ع) اینکار را کرد تا جلوی شائبه‌های بعدی را بگیرد.
جلال گنجی ادامه داد: اوضاع حکومت اسلامی در آن زمان به حدی رسیده بود که امام معصوم و ذی حق زمان تصمیم به حرکت و انجام بالاترین کار یعنی امر به معروف و نهی از منکر با ایثار جان خود و خانواده‌اش و اسارت عزیزان خود می‌گیرد.
وی بر شکرگزاری از خداوند برای زندگی در یک کشور اسلامی شیعه تاکید کرد و گفت: شیعیان در حال حاضر وظیفه سنگینی به ویژه در ماه محرم دارند.
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان بر داشتن بصیرت به هنگام حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) تاکید کرد و گفت: با داشتن بصیرت و پا گذشتن بر هوای نفس باید به دنبال جبهه حق حرکت کرد.
وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: باید تصور کرد که انتظارات امام معصوم از یک جامعه اسلامی چیست و برای برآورده کردن آن انتظارات برنامه‌ریزی کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول