اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

تعداد مدارس قرآنی قم دو برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان آموزش و پرورش قم با اشاره به فعالیت‌ها 153 مدرسه قرآنی در قم گفت: در سال تحصیلی آینده تعداد مدارس قرآنی قم دو برابر می‌شود.

تعداد مدارس قرآنی قم دو برابر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد‌حسین امین‌جعفری امروز در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده نخستین دوره مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی با اشاره به تحصیل 225 هزار دانش‌آموز در مدارس قم، اظهار کرد: باید همه در حد توان خود تلاش داشته باشند تا استعدادهای این دانش‌آموزان شکوفا شود.
وی ارتباط با خدا، انس با قرآن و پیوند با اهل بیت (ع) را از جمله راهکارهای مهم برای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان عنوان و بیان کرد: در پی تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به قرآن در مدارس، این مسئله با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی از سوی این اداره کل برای ارتقای میزان انس دانش‌آموزان با قرآن به مرحله اجرا درآمده است، طرح همگام با قرآن ویژه مدارس راهنمایی، آموزش قرآن به دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، در محضر قرآن و همچنین محور قرار دادن قرآن در فعالیت‌های آموزشی در مراکز پیش‌دبستانی را از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد.
وی با اشاره به تاسیس و راه‌اندازی 153 مدرسه قرآنی در قم گفت: همایش‌های قرآنی متعددی نیز در استان قم بر پا شده است.
امین‌جعفری با اشاره به اینکه تعداد مدارس قرآنی قم در سال آینده دو برابر می‌شود، تصریح کرد: برگزاری 14 جلسه گفتمان امام‌شناسی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین در مدارس قم در راستای ترویج مکتب اهل بیت 170 هیئت دانش‌آموزی در مناسبت‌های مذهبی اقدام به اجرای برنامه‌های ویژه می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان از اجرای طرح آموزش مرجعیت‌شناسی و روش تقلید برای دانش‌آموزان مدارس قم خبر داد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول