اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز لرستان خبر داد:

کاهش 24 درصدی مصرف گاز در لرستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: طی شش ماهه نخست امسال میزان گاز طبیعی مصرفی در بخش خانگی این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد کاهش یافته است.

کاهش 24 درصدی مصرف گاز در لرستان
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی گودرزی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و توجه مردم به اصل محوری صرفه‌جویی، اظهار داشت: میزان گاز مصرفی بخش خانگی استان لرستان از 260 میلیون متر مکعب در شش ماه نخست سال گذشته به 196 میلیون متر مکعب در سال جاری کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: همچنین گاز مصرفی در بخش‌های عمومی و صنعتی استان لرستان در شش ماه نخست سال 89 به ترتیب 36 و 159 میلیون متر مکعب بوده است.
گودرزی گفت: این میزان مصرف در مدت مشابه سال جاری در بخش عمومی به 35 میلیون متر مکعب کاهش یافته و در بخش صنعتی نیز به 214 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان تصریح کرد: رشد 35 درصدی میزان گاز مصرفی بخش صنعت استان لرستان نشان دهنده استقبال مناسب فعالان بخش صنعتی استان برای مصرف سوخت طبیعی به جای سایر منابع سوختی است.
گودرزی یادآورشد: افزایش سهم گاز در سبد انرژی یکی از زیرساخت‌های اساسی در تحول اقتصادی در زمینه پیشرفت و توسعه کشور است، که با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها زمینه برای تحقق این مهم فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان گاز مصرفی استان لرستان در شش ماه نخست سال جاری 445 میلیون متر مکعب است، افزود: رشد اقتصادی کشور در سال جاری که با نام سال جهاد اقتصادی مزین شده با اصل صرفه جویی و مصرف درست حامل‌های انرژی از سوی مردم، رابطه مستقیم دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: طی شش ماهه امسال 10 هزار و 400 مورد مشترک به مشترکان گاز لرستان اضافه شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: بر همین اساس تعداد مشترکان گاز در سطح مناطق شهری و روستایی استان لرستان به 298 هزار مورد رسیده است.
گودرزی تصریح کرد: در این مدت بیش از پنج هزار مورد انشعاب جدید در استان نصب شده که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با دو هزار و 800 انشعاب، بیش از 78 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: میزان شبکه‌گذاری انجام شده طی این مدت در استان 220 کیلومتر بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با 106 کیلومتر حدود 114 درصد افزایش یافته است.
گودرزی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت نهم تاکنون199روستا و 10 شهر در سطح لرستان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.
مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: در حال حاضرکار گازرسانی به 99 روستا و پنج شهر دیگر استان نیز در حال اجراست.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول