اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز کرمان خبر داد:

کاهش 16 درصدی مصرف گاز در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: کاهش مصرف گاز مشترکان صنعتی و عمده استان کرمان در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته آن 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش 16 درصدی مصرف گاز در کرمان
محمدجعفر نعمت‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: صرفه‌جویی به معنای پیدا کردن روش‌های نوآورانه برای استفاده بهتر از منابع محدود به ویژه منابع تجدیدناپذیر مانند گاز است.
وی با بیان اینکه به لحاظ گستردگی خاک کشور می‌توانیم وارد کننده و صادر کننده گاز باشیم، بیان داشت: این امر مزیت‌های اقتصادی بسیاری برای کشور دارد.
نعمت‌اللهی عنوان کرد: مشترکان گاز استان کرمان در بخش خانگی در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه قبل هفت درصد کاهش مصرف داشته‌اند که این رقم تراز مثبتی است.
وی از کاهش 16 درصدی مصرف گاز در مردادماه سال جاری نسبت به ماه قبل آن در بخش مشترکان صنعتی و عمده خبر داد.
نعمت‌اللهی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر جایگزینی سوخت گاز به جای بنزین در خودروها و اتوبوس‌های شهری در بخش جایگاه‌های CNG شاهد رشد چهار درصدی در مرداد ماه نسبت به تیر ماه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته میزان مصرف CNG در استان کرمان 11 درصد افزایش داشته است که این افزایش مصرف در بخش CNG منجر به کاهش مصرف بنزین می‌شود.
نعمت‌اللهی میزان مصرف گاز طبیعی استان کرمان در پنج ماه نخست سال جاری را یک میلیارد و 366 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: حدود 219 میلیون و 528 متر مکعب آن مربوط به مرداد ماه است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از همشهریان درخواست کرد تا با رعایت مسائل ایمنی به الگوی مصرف گاز توجه داشته باشند و در مصرف آن صرفه‌جویی کنند تا در زمستان و اوج سرما با افت گاز و کمبود آن مواجه نشوند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول