اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۱۵ آذرماه صورت می‌گیرد؛

رونمایی از دو طرح ملی نظام آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در 15 آذرماه از دو طرح تدوین سند آموزش و پرورش و تدوین فلسفه آموزش و پرورش رونمایی خواهد شد.

رونمایی از دو طرح ملی نظام آموزش و پرورش
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال امینی ظهر امروز در مراسمی که به منظور تجلیل از بازنشستگان فرهنگی این استان با حضور 53 نفر از باز‌نشستگان در خانه معلم کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طرح تدوین سند آموزش و پرورش به منظور روبه‌رو نشدن مسئولان به صورت سلیقه‌ای با مسائل تعلیم و تربیت و نیز تدوین فلسفه آموزش و پرورش از طرح‌های ملی هستند که در راستای تحولی بنیادین در نظام آموزشی کشور 15 آذرماه رونمایی می‌شوند. 
وی درباره اهداف برگزاری این مراسم گفت: این مراسم به مناسبت هفته تکریم خانواده و بازنشستگان با هدف جمع شدن بازنشستگان فرهنگی و تجدید خاطرات، بیان نظرات و استفاده از راهنمایی و نظرات آنان برگزار شده است. 
امینی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش هنوز به نظامی مطلوب که شایسته جمهوری اسلامی ایران باشد دست نیافته است، اضافه کرد: یکی از مطالباتی که مقام معظم رهبری سال‌ها از نظام آموزش پرورش دارند این است که این نظام به گونه‌ای طراحی شود که پاسخگوی نیاز بومی جامعه خود باشد و در این راستا کارهایی در دست اقدام است. 
مدیرکل آموزش و پرورش از تغییر اساسی کتب و مقاطع درسی به شش سه سه، از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: سنخیت نداشتن مقطع پیش دانشگاهی با نظام آموزش و پرورش طبق گزارش مراجع ارزشیابی کار، سبب شده که اقدام به تغییر اساسی کتب و مقاطع درسی به شش سه سه شود که به معنی تبدیل مقطع ابتدایی به شش سال با حذف مقطع اول راهنمایی، سه ساله متوسطه اول و سه سال متوسطه دوم است. 
 وی از دیگر علت‌های این تغییر را بیشترین افت تحصیلی در سال‌های اول هر مقطع به دلیل رو‌به‌رو شدن با معلمان گوناگون و فضایی متفاوت عنوان کرد و ادامه داد: از سال 67 این برنامه به تصویب شورای عالی درآمده که هر ساله به تاخیر افتاده ولی امید است طبق برنامه‌ریزی های انجام گرفته تغییر اساسی کتب و مقاطع درسی از سال آینده به اجرا درآید.
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در مورد اقدامات انجام گرفته در نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: تغییر در نظام اداری آموزش و پرورش با جمع کردن و اقدام دفاتر در راه چابک‌ سواری آموزش و پرورش، تلاش برای ثابت صبح کردن مدارس به علت بازدهی بیشتر دانش‌آموزان در صبح در مقایسه با بعدازظهر، از اقدامات انجام شده توسط نظام آموزش و پرورش است. 
 وی با بیان اینکه تاکنون 80 درصد مدارس ثابت صبح شده‌اند، گفت: این اقدام سبب می‌شود که برنامه‌های مکمل صبح و کارهای پرورشی و پژوهشی به بعدازظهر اختصاص داده شود. 
امینی  با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه از دیگر اقدامات انجام گرفته در نظام آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات مرکز پژوهش در بیش از 100 کشور دنیا، سست شدن کانون خانواده و شکل‌گیری معضلات تربیتی به علت نبود زمان کافی برای برقراری ارتباط بین والدین و دانش‌آموزان، سبب شده که نظام آموزش و پرورش اقدام به تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه برای حل این مشکل کند که با گذشت دو ماه از اجرا شدن این برنامه شاهد تغییرات و پیامدهای مثبتی در نحوه برقراری ارتباط بین دانش‌آموزان و والدین هستیم. 
 وی در پایان، تشکیل مجتمع آموزش و پرورش، ساخت پایگاه سلامت و درمانگاه فرهنگیان و موضوع پرداخت بدهی بازنشستگان فرهنگی و بیمه تکمیلی آنان را از دیگر اقدامات در دست انجام عنوان کرد. 
در پایان مراسم، تعدادی از بازنشستگان فرهنگی به بیان خاطرات، مشکلات و خواندن متن‌های ادبی پرداختند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول