اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی:

هیئت‌های مذهبی سربازان گمنام دین هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به رسالت عظیم هیئت‌های مذهبی در سطح جامعه گفت: هیئت‌های مذهبی به گونه‌ای سربازان بی و نام نشان دین هستند که باید به دین خدمت کنند.

هیئت‌های مذهبی سربازان گمنام دین هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عباسی‌مقدم ظهر امروز در همایش عاشوراییان خراسان جنوبی که در محل دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد به بیان مشخصات و درس‌های اصلی
قیام عاشورا پرداخت و اظهار داشت: باید این درس‌های اصلی قیام عاشورا به نسل جوان منتقل شود.
وی شهادت‌طلبی را یکی از درس‌های اساسی قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: جهاد، نماز و امر به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر درس‌های قیام عاشورای امام حسین (ع) است که باید تبیین شود.
سرپرست هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری نباید تنها به عزاداری بپردازند، اظهار داشت: باید اهداف این قیام برای نسل جوان تبیین شود تا خروجی بهتری از هیئت‌های مذهبی به دست آید.
عباسی مقدم شهادت‌طلبی را البفای برجسته نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: یکی از روحیات اصلی حسینی شهادت طلبی است که صحنه‌های بی‌بدیلی را در روز عاشورا خلق کرد چرا که امام حسین (ع) و یارانش مرگ در راه خدا را دریچه‌ای برای ورود به قرب الهی می‌دانستند و با این اعتقاد شهادت را انتخاب کردند.
وی ادامه داد: فرهنگ شهادت طلبی و مرگ در راه آرمان‌ها فرهنگی است که مورد قبول و تایید همه اقوام و ملت‌ها است چرا که انتخاب آگاهانه مرگ مکمل حیات شرافتمندانه است.
سرپرست هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی احیای فرهنگ جهاد را یکی دیگر از درس‌های نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با درس گیری از نهضت عاشورا به جهاد در راه خدا پرداختند.
عباسی مقدم تصریح کرد: امام حسین (ع) در مقابل ظلم ایستادگی کرد و انقلاب اسلامی ما نیز نشات گرفته از این قیام است چرا که شرایط ایران قبل از انقلاب اسلامی مانند زمان فرمانروایی صفویه است.
وی ادامه داد: کشور ایران نیز در قبل از انقلاب با حاکمیت ظالمان مواجه بود و اسلام در کشور ما در حال نابودی بود و تبلیغات در دست طاغوت بود و حاکمان کشور به حیف و میل بیت‌المال مشغول بودند و این شرایط نیاز به یک اقدام اصلاحی عمیق داشت که امام خمینی (ره) پرچمدار این اصلاحات انقلابی شد.
سرپرست هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی  با بیان اینکه اقامه نماز یکی از جلوه‌های اصلی قیام عاشورا است، گفت: هیئت‌های عزاداری باید به برپایی نماز ظهر عاشورا اهتمام ویژه داشته باشند چرا که پایه دین بر نماز استوار است.
عباسی‌مقدم همچنین از مسئولان هیئت‌های عزاداری خواست که هر هیئت یک رابط بهداشت معرفی کند تا مراکز بهداشتی استان ارتباط مستقیمی با هیئت‌ها داشته باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول