اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی:

تعداد مهاجران خراسان رضوی 150 هزار نفر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: تعداد مهاجران خراسان رضوی 150هزار نفر است.

تعداد مهاجران خراسان رضوی 150 هزار نفر است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد عجمی ظهر امروز در همایش بررسی وضعیت پناهندگان در ایران که در سالن همایش دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار داشت: از این تعداد مهاجر استان خراسان رضوی، در حدود 95 درصد آنان مشهد اقامت دارند.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ادامه داد: از این تعداد مهاجری که در استان اقامت دارند در حدود دو درصد آنان در مهمان‌شهر تربت جام و سه درصد باقی مانده در سایر شهرستان‌های استان اقامت دارند.

60هزار دانش‌آموز افغانی در استان تحصیل می‌کنند
وی در ادامه به آمار تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی که در مدارس استان تحصیل می‌کنند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان خراسان رضوی درحدود 55 تا60 هزار نفر دانش‌آموز افغانی در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در حال تحصیل هستند.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با اشاره تحصیل فرزندان اتباع خارجی در مقاطع آموزش عالی اظهار داشت: یکی دیگر از اقدامات ایران در ارتباط با امور پناهندگان استفاده فرزندان آنان از آموزش‌های عالی کشور است
عجمی افزود: در این راستا 1600نفر دانشجو در دانشگاه‌های استان در حال تحصیل هستند که از این تعداد 1300نفر از آنان را دانشجویان افغانی به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در ادامه به مهمان شهر تربت‌جام اشاره کرد و افزود: در مهمان شهر تربت‌جام تمام امکانات مور نیاز برای افراد نظیر امکانات آموزشی، بهداشتی و نیز سایر امکانات مورد نیاز برای آنان فراهم شده است.
وی در ارتباط با بازگشت مهاجران و اتباع خارجی به کشورهای خود شان گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور افغانستان و نیز فراهم شدن شرایط امنیتی نسبی در این کشور مقدمات لازم برای بازگشت مهاجران افغانی به کشورشان فراهم شده است.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی به طرح مشترک اداره‌کل اتباع و امور پناهندگان با کمیساریای عالی سازمان ملل در استان اشاره کرد.
عجمی گفت: بر اساس این طرح مشترک مقرر شده است که اتباعی که  به دفتر امور اتباع برای بازگشت مراجعه کنند پس از تکمیل فرم به دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در استان ارجاع داده می‌شوند که بر این اساس هر فرد که از کشور اقدام به خروج کند مبلغی به آنان برای خروج از کشور داده می‌شود.

روند خروج مهاجران از استان رو به افزایش است
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به فراهم شدن شرایط امنیت نسبی در کشور افغانستان و نیز ایجاد شرایط برای بازگشت مهاجران به کشورهای خود، در حال حاضر روند خروج مهاجران از استان رو به افزایش است.

کشورهای اشغال‌گر درصدی از هزینه‌های مهاجران را پرداخت کنند
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: با توجه به هزینه‌های مهاجران در کشورهایی که در آن پناهنده شده اند، از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در استان تقاضا کرده ایم که کشورهای اشغال‌گر افغانستان درصد کمی از بودجه نظامی و پایگاه‌های نظامی خود در افغانستان را به این امر اختصاص دهند.
انتهای پیام/ر10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول