اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن اولیا و مربیان کرمان خبر داد:

ارسال 268 طرح به جشنواره تجارب اولیا کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 268 طرح به چهارمین جشنواره تجارب و نوآوری‌های انجمن‌های اولیا و مربیان استان کرمان ارسال شد.

ارسال 268 طرح به جشنواره تجارب اولیا کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم ایزدی ظهر امروز در همایش خانواده آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: 390 هزار خانواده در استان کرمان عضو انجمن‌های اولیا و مربیان هستند و 500 هزار نفر با برنامه‌های این انجمن ارتباط دارند.
وی با بیان اینکه یک‌‌هزار و 100 طرح به سومین جشنواره تجارب و نوآوری‌های انجمن‌های اولیا و مربیان استان کرمان ارسال شد، تصریح کرد: چهارمین دوره این جشنواره در سال جاری ابلاغ شد و به همین تعداد طرح‌های ارسالی نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
ایزدی خاطرنشان کرد: 268 طرح به چهارمین جشنواره تجارب و نوآوری‌های انجمن‌های اولیا و مربیان استان کرمان ارسال شد.
وی بیان کرد: از مجموع طرح‌های ارسالی 12 طرح به عنوان برگزیده کشوری و 38 طرح استانی برتر مورد تقدیر قرار گرفت.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: آموزش و پروش ناحیه 2 کرمان با ارائه 35 طرح رتبه نخست چهارمین جشنواره تجارب و نوآوری‌های انجمن‌های اولیا و مربیان استان کرمان را داراست و سیرجان و رفسنجان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
ایزدی عنوان کرد: 4 هزار و 500 انجمن اولیا و مربیان در استان کرمان فعال است که از این تعداد 106 انجمن برتر کشوری و 169 انجمن برگزیده استانی شدند.
وی آموزش و مشاوره خانواده، ‌توسعه انجمن و جلب مشارکت‌های مردمی و بخش فرهنگی و اجرایی را از مهم‌ترین محورهای فعالیت انجمن‌های اولیا و مربیان برشمرد و بیان کرد: 45 هزار نفر از خانواده‌های دانش‌آموزان استان کرمان مشترک نشریه پیوند هستند.
ایزدی پژوهش، تحقیق و استفاده از علوم را پایه و اساس پیشرفت خواند و گفت: خانواده پایه و اساس تربیت است و موفقیت فرزندان در خانواده‌ها ریشه دارد.
وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 100 ساعت از مجموع 5 هزار و 400 ساعت سال تحصیلی در مدرسه و بقیه آن در خانه است، عنوان کرد: با توجه به اینکه شناخت احساسات و شناخت فردی در خانواده‌ها بیشتر از مدرسه است،‌ همراهی خانواده می‌تواند در تعلیم و تربیت راهگشا باشد.
ایزدی با تأکید بر اینکه جنگ نرم در داخل خانه‌ها نفوذ کرده است، بیان داشت: باید بستر لازم برای همراهی خانواده با مدرسه فراهم شود.  
وی با بیان اینکه نتوانسته‌ایم، کارکردهای خانواده را حفظ کنیم، بر شناسایی و معرفی کارکردهای خانواده تأکید کرد و افزود: ترویج خدامحوری، شادی در خانه، توجه به تفاوت‌های زن و مرد و الگوگیری از سیره نبوی و علوی در تحکیم خانواده‌ها مؤثر است.
ایزدی‌ وفاداری، عدالت، ‌میانه‌روی، قناعت، هماهنگی بین سنت‌ها، بهره‌گیری از مشاوره‌های مختلف و استفاده از اوقات فراغت را از دیگر عوامل مؤثر در تحکیم خانواده‌ها دانست.
به گزارش فارس، اجرای سرود توسط دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه فرهنگ کرمان و پخش نماهنگ و گزارش مسئولان انجمن‌های برتر اولیا و مربیان استان کرمان از دیگر بخش‌های چهارمین جشنواره تجارب و نوآوری‌های انجمن‌های اولیا و مربیان استان کرمان بود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول