اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

ورزش شایسته‌ترین ابزار در مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: ورزش برنده‌ترین ابزار در مقابله با تهاجم فرهنگی و تبلیغات خزنده دشمن در حوزه انحراف جوانان است.

ورزش شایسته‌ترین ابزار در مقابله با تهاجم فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار داشت: ورزش برخلاف اعتقاد گذشتگان امروز تنها یک بازی و سرگرمی و اسباب تفریحی نیست بلکه به بهترین ابزار ارتباط بین‌المللی و تعاملات اجتماعی، فرهنگی و عمومی تبدیل شده است به طوری‌که در سایه حضور ورزشکاران در میادین ورزشی جهانی و المپیک می‌توان شادی را به خانواده‌ها هدیه داد و یک نشاط واقعی را در اجتماع به وجود آورد.
وی نقش بی‌بدیل ورزش را در تحولات و تأثیرگذاری حوزه فرهنگی یادآور شد و تصریح کرد: اگر ورزشکاران ما از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی امتناع می‌کنند و آنها را به رسمیت نمی‌شناسند به خاطر روح پهلوانی ورزشکارانی است که خود را مطابق و تابع سیاست‌های نظام اسلامی و ارزش‌های آن می‌دانند.
بیگدلو با بیان اینکه عرصه ورزش به عرصه ارتقا و ترویج روحیه فتوت، جوانمردی و دوری از هرگونه زشتی و پلیدی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که فرزندان برومند این سرزمین در دوره‌های مختلف تاریخی به ویژه جنگ هشت ساله صلابت خود را در میدان جنگ نشان دادند ورزشکاران ما نیز امروز شایسته و بالنده توانمندی مردان راسخ این دیار را به دنیا ثابت می‌کنند.
این مسئول با تجلیل از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: نوجوان 13 ساله‌ای که بدن نحیف خود را در میدان جنگ معبر عبور همرزمان می‌کند و جان فدا می‌کند حرکت او با هیچ معیار مادی و دنیوی قابل قیاس و هضم نیست بلکه باید به فتوت و رادمردی او احسنت گفت.
وی با بیان اینکه دشمن از تحلیل بسیاری از مسایل رخ داده در این کشور به ویژه اطاعت از امر امام به عنوان امر نافذ در حیرت و سرگردانی هستند، ادامه داد: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی دشمن 32 مورد آسیب‌شناسی از اتفاقات رخ داده در این کشور انجام داد به طوری‌که به روشنی فهمید که جایگاه مرجعیت در این کشور خلل‌ناپذیر بوده و نمی‌توانند بر آن خدشه‌ای وارد کنند.
به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل به استحاله فرهنگی و نابودی آن به‌عنوان حرکت انحرافی دشمن در به انحراف کشیدن نسل آینده این سرزمین اشاره کرد و گفت: دشمن امروز با استحاله فرهنگی و مسخ اندیشه‌های جوانان ما تلاش می‌کند تا در فضای مجازی بیشترین ضربه و آسیب را به نسل سوم و چهارم انقلاب وارد کند به همین خاطر بیش از 7 هزار سایت و شبکه ماهواره‌ای را مجهز کرده است تا در دو حوزه اقدامات خود را ساماندهی کند.
وی افزود: دشمن در جبهه مقابل نظام به دو هدف عمده ایجاد فساد و رونق اعتیاد دل بسته است تا شاید بتواند از این طریق ملت ایران را به سقوط و نابودی بکشاند اما به یقین در هر دو میدان با بصیرت و آگاهی ملت ایران شکست می‌خورد.
بیگدلو خرید و فروش ارزان مواد مخدر صنعتی، قرص‌های روان‌گردان و بسیاری دیگر از ابزار ظاهری فریبنده در اغفال جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن به این دلیل در این سنگر فعال است تا بتواند هویت و اصالت جوانان ما را دچار خدشه کند در حالی که ما باید در سنگر پرتلاشی بکوشیم تا اجازه پیشروی به دشمن نداده و او را در سنگر خود غافلگیر کنیم.
وی به ابزار برنده ورزش به‌عنوان عامل اصلی مقابله با هجمه‌های دشمن اشاره کرد و ادامه داد: ما در برطرف کردن معضلات و ناهنجاری‌ها باید به قدرت و توان جوانانمان و بصیرت و آگاهی آنها اعتماد داشته باشیم چرا که استانی مثل اردبیل با داشتن مفاخر و مشاهیر بسیار و 3 هزار و 400 شهید می‌تواند دشمنان را زمین‌گیر و هویت اسلامی را بیشتر به اثبات برساند.
معاون عمرانی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما با تحویل زمین 20 هکتاری برای احداث کمپ تیم ملی انتظار داریم سالن دومیدانی و استخر استاندارد این استان به همت وزارت ورزش و جوانان تکمیل و راه‌اندازی شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول