اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

امر به معروف حافظ انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: اگر در انقلاب اسلامی ایران در 33 سال گذشته امر به معروف و نهی از منکر اجرا نمی‌شد در انقلاب 33 هزار انحراف و خطا صورت می‌گرفت و به سرازیری سقوط می‌افتاد.

امر به معروف حافظ انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در مراسم احیای "یاران معروف" در هنرستان دخترانه رازی کرمان به مناسبت آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تمام فلسفه عاشورای حسینی در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه شده است.
وی افزود: فلسفه حضور 124 هزار پیامبر در عالم و کائنات، مسئله امر به معروف نهی از منکر بوده و پیامبران غیر از این مسئله چیز دیگری مطرح نکردند.
کمالی با اشاره به جاودانگی نهضت حسینی و قیام عاشورا تصریح کرد: در جنگ‌های مختلف دنیا 5 میلیارد نفر کشته شده‌اند و اثری از آنها باقی نیست، اما امام حسین (ع) از صبح تا ظهر عاشورا برای امر به معروف و نهی از منکر و خدا قیام کردند و جاوید همیشگی مُلک و ملکوت شده‌اند.
وی بیان داشت: قرآن تأکید دارد که امر به معروف و نهی از منکر جزوی از مسلمات الهی و کارهای جاری است و بهترین امت جهان امتی است که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آنها اجرا می‌شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان  گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و خانواده اجرا شود، هیچ مشکلی برای آنها پیش نمی‌آید و مسائل اجتماعی، فرهنگی فساد‌های مالی یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.
کمالی افزود: امام حسین (ع) خلاصه خداست اما به خاطر امر به معروف و نهی از منکر حج خود را در صحرای عرفه نیمه کاره رها کرد و راهی کربلا شد.
وی گفت: ما باید امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم و خود را در قبال آن مسئول بدانیم و یقین داشته باشیم که موفق می‌شویم‌.
کمالی بیان کرد: اگر در انقلاب اسلامی ایران در 33 سال گذشته امر به معروف و نهی از منکر اجرا نمی‌شد در انقلاب 33 هزار انحراف و خطا صورت می‌گرفت و به سرازیری سقوط می‌افتاد و به خاطر همین امر به معروف و نهی از منکر نظام را در صراط مستقیم هدایت کرد و مورد حمایت قرار داد.
وی اظهار داشت: فرهنگیان تکلیف بسیار سنگین و مهمی در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر دارند و دانش‌آموزان به دلیل اینکه آینده‌سازان این مملکت هستند، باید به سلاح قرآن مسلح شده و د‌ر مقابل همه توطئه‌های جهانی به ویژه مسائل فرهنگی ایستادگی کنند.
کمالی گفت‌: روش امر به معروف و نهی از منکر را باید بیاموزیم و اینکه من فقط  امر به معروف و نهی از منکر را انجام می‌دهم، کافی نیست، باید با کلام زیبا، کرامت انسانی و فضائل اخلاقی به بهترین روش انجام دهیم.
وی افزود: تا فردی آداب امر به معروف و نهی از منکر را نداند در آن کار موفق نمی‌شود، اگر دیگران یک مشکل دارند با اخلاق نیکو و منش اسلامی با آن رفتار کنیم.
کمالی گفت: اول باید خودمان را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و بعد خانواده و جامعه و از این فرصت آسمانی استفاده کنیم و امر به معروف را در جامعه به صورت نهادینه داشته باشیم. 
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول