اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر پژوهش استانداری خراسان جنوبی:

پژوهش امروزه مبنای توسعه و برنامه‌ریزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی برای اطلاع‌رسانی و اهمیت پژوهش، است گفت: امروزه پژوهش مبنای توسعه و برنامه‌ریزی است.

پژوهش امروزه مبنای توسعه و برنامه‌ریزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا حسینی ظهر امروز در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری هفته پژوهش استان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره دغدغه ویژه‌ای در بخش پژوهش دارند و دستور تدوین سند توسعه پژوهش کشور گواه صادقی بر این مدعا است.
وی فرهنگ‌سازی در بحث پژوهش را یکی از وظایف مهم کمیته اطلاع‌رسانی هفته پژوهش دانست و افزود: دانش قدرت می‌آورد و در شرایط فعلی که دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند باید بیش از پیش در راستای بسط و گسترش مباحث پژوهشی استفاده کرد.
مدیرکل دفتر پژوهش و آموزش استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پژوهش‌ها باید کاربردی باشد، یادآور شد: پژوهش به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه همواره مورد توجه بوده است.
وی برگزاری نمایشگاه، تجلیل از پژوهشگران برتر و افتتاح پژوهش‌های پژوهشی در هفته پژوهش را از جمله برنامه‌های مهم این هفته برشمرد.
رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه امروزه پایه و اساس هر برنامه‌‌ریزی و توسعه‌ای کارهای پژوهشی است، خاطرنشان کرد: در گذشته شناخت عامیانه از مباحث، مبنای برنامه‌ریزی قرار می‌گرفت که امروزه این اقدام محکوم به شکست است و پژوهش‌های تخصصی مبانی همه برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته است.
محمدعلی ایمانی ضمن تبریک هفته بسیج و تسلیت فرارسیدن ماه محرم تصریح کرد: تقارن هفته بسیج با ماه محرم تقارن میمونی است چرا که بسیج به معنای اخلاص، تبلور ارزش‌های اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر است که دهه اول ماه محرم نیز به همین نام، نامگذاری شده است.
وی به نقش پژوهش در ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی پرداخت و افزود: اینکه کشورهای مستکبر امروزه سعی در عقب نگه داشتن کشورهای دیگر می‌کنند و موانعی را در راستای تحقیق و پژوهش در سایر کشورها ایجاد می‌کنند نشان دهنده نقش و اهمیت پژوهش در شرایط فعلی است و موانعی که امروز در راه دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای ایجاد می‌شود گواه صادقی بر این مدعا است.
رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: پژوهش، مبنای دانایی  ودانایی مبنای اقتدار هر کشور است از این رو کشورها به اندازه علم و دانایی در دنیا می‌توانند حرف برای گفتن داشته باشند.
وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه جدی به مباحث پژوهشی شده است، یادآور شد: این توجه در دولت نهم و دهم به اوج خود رسید و مباحث پژوهشی و تحقیقاتی در دولت نهم و دهم به جد مورد توجه قرا گرفت که برگزاری هفته پژوهش و تشکیل کمیته‌های مختلف برای برگزاری هرچه بهتر این هفته دلیلی بر این امر است.
ایمانی با اشاره به اینکه از 22 تا 29 آذر ماه سال جاری به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است، گفت: برای برگزاری هرچه بهتر این هفته ستادی متشکل از سه کمیته علمی، اطلاع‌رسانی و برگزاری نمایشگاه با دبیرخانه‌ای مشخص تشکیل شده است تا امور مربوط به این هفته به خوبی پیگیری شود.
وی ادامه داد: در 25 آذرماه سال جاری جشنواره‌ای با حضور برترین پژوهشگران استان در مرکز استان برگزار می‌شود و برترین‌های این بخش مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
ایمانی به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با نام جهاد اقتصادی اشاره کرد و افزود: شعار هفته پژوهش امسال نیز با توجه به همین امر نامگذاری انجام شده است و تحت عنوان اقتصاد دانش‌محور نامگذاری شده است.
وی بسترسازی لازم به منظور آشنایی هرچه بیشتر آحاد جامعه با هفته پژوهش را مورد تاکید قرار داد و افزود: اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته پژوهش از طریق جراید و صدا و سیما، پوشش رسانه‌ای میزگردهای تخصصی و سخنرانی‌ها، پوشش خبری فعالیت‌های اجرایی در این هفته و تدوین برنامه زمان‌بندی و اجرایی تبلیغات و اطلاع‌رسانی در شهرستان‌های استان از اهم اقداماتی است که باید در این هفته مورد تاکید قرار گیرد.
ایمانی خاطرنشان کرد: اگر در سازمان‌ها مبانی تصمیم‌گیری‌ها پژوهش باشد به نتایج مطلوبی خواهیم رسید از این رو امید است انجام پژوهش‌های کاربردی در سازمان‌ها همواره مورد توجه قرار گیرد.
 
*طرح‌های پژوهشی مورد حمایت قرار خواهند گرفت
رئیس مرکز واحدهای رشد فناوری استان نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح‌های پژوهشی مورد حمایت مرکز رشد قرار خواهند گرفت، افزود: در حین برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش سی‌دی‌های آموزشی از نحوه چگونگی ورود افراد به واحدهای رشد فناوری استان توزیع می‌شود.
فاطمه زهرا حسینی تصریح کرد: در ایام هفته پژوهش میزگردهایی با حضور نخبگان و پژوهشگران تدارک دیده شده است که برگزار می‌شود.
وی تجاری‌سازی پژوهش‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنچه در فرآیند تولید علم از اهمیت خاصی برخوردار است تجاری‌سازی و تولید ثروت از علم است که امید است این موارد در این نمایشگاه مورد تاکید قرار بگیرد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول