اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مهندسی و توسعه آبفای همدان خبر داد:

اتمام فاز سوم جابجایی خط انتقال آب زیرگذر پژوهش

خبرگزاری فارس: معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اتمام جابه‌جایی‌هایی فاز سوم خط انتقال زیرگذر پژوهش خبر داد.

اتمام فاز سوم جابجایی خط انتقال آب زیرگذر پژوهش
داوود اعرابیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از جابه‌جایی فاز سوم خطوط آبرسانی زیرگذر پژوهش خبر داد و اظهار کرد: در تقاطع غیر همسطح پژوهش سه خط مهم آبرسانی به شهر همدان قرار دارد به طوریکه 65 درصد آب همدان از این سه خط تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه آبرسانی توسط این سه خط به داخل مخازن شهر همدان وارد شده و به مصرف شهروندان می‌رسد، افزود: در فاز سوم خط انتقال لوله چهارراه پژوهش، خط 600 موجود در آن مکان در هنگام فعالیت شهرداری آزاد بود که قرار بود بر روی آن بتن‌ریزی صورت گیرد اما آبفا نسبت به انتقال آن اقدام کرد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: شهرداری هنگام نصب شمع‌های موجود و تابلوهای بتنی در آنجا متوجه نصب در فاصله یک متری لوله 600 شدند که مزاحمتی ایجاد کرده بود اما مقرر شد که روی لوله را به بتن بپوشانند که آبفا مانع از این اقدام شد.
وی بیان کرد: لوله‌های آب با وجود بتن ریزی بر روی هوا می‌ماندند و امنیتی نداشتند که در این راستا شرکت آب و فاضلاب با وجود سختی کار اقدام به جابه‌جایی لوله‌ها کرد.
اعرابیان با بیان اینکه ترافیک موجود در آن پروژه سختی‌های کار را دو برابر کرده بود، گفت: انجام این کار در کنار ترافیک بسیار پرخطر بود چراکه نمی‌توانستیم کار حفاری را انجام دهیم و بار ترافیکی در آن مکان بالا بود.
وی از عدم به‌کارگیری پیمانکار در فاز سوم به علت کمبود نبود اعتبار خبر داد و گفت: برای انجام کل پروژه انتقال لوله‌های آب از زیرگذر پژوهش، یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه صورت گرفت که هزینه جابه‌جایی فاز سوم 70 میلیون تومان بود که تاکنون مبلغی دریافت نشده است.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: این پروژه از عید غدیر آغاز شده و امروز به پایان رسید، طولانی شدن روند جابه‌جایی آن به خاطر نبستن راه و روان نبودن ترافیک در آن مسیر بوده است.
وی یادآور شد: با وجود شرایط جوی و بارندگی خللی در این پروژه صورت نگرفت و فاز سوم انتقال لوله زیرگذر پژوهش نیز با موفقیت به پایان رسید.
اعرابیان با اشاره به اینکه قرار بود شهرداری یا استانداری مساعدت کنند، اما هنوز مبلغی پرداخت نشده، افزود: اگر بتن‌ریزی این لوله در دستور کار قرار نداشت کار شرکت آب و فاضلاب در این پروژه تمام شده بود اما در امان نبودن لوله‌های موجود در آن مکان موجب جابه‌جایی آن شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول