اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

مجاهدت علمی بزرگترین فضیلت علماست

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: مجاهدت در سنگر علم و تهذیب بزرگترین جهاد علماست.

مجاهدت علمی بزرگترین فضیلت علماست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله غیاث‌الدین طاها ‌محمدی پیش از ظهر امروز  در همایش روحانیون اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: اردبیل از دیرباز به دینداری و تدین و علاقمندی به مکتب تشیع شهره بوده است و علمای آن نیز همیشه جزو علمای طراز اول کشور و جهان اسلام بوده‌اند.
وی در تبیین جایگاه علما و روحانیون و حرمت نگهداشتن این لباس ارزشمند خاطرنشان کرد: ما در سه مرحله به شدت نیازمند جهاد و مجاهدت اساسی هستیم که در هر مرحله‌ای باید با پشت سر گذاشتن کسب معرفت و شناخت حقیقی در منزل دیگر گام بگذاریم تا بتوانیم نافع بودن خود را به امت اسلامی نشان دهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری یکی از این مراحل و منازل را منزل جهاد علمی علما و روحانیون اعلام کرد و بیان داشت: اگر علمی که در مسیر آن تلاش می‌کنیم منفعت نداشته باشد و برای دیگران سود و فایده‌ای نبخشد در حقیقت آن علوم مضر جامعه است و باید از ان پرهیز شود.
محمدی منظور از جهاد علمی را کسب معارف دین و فضایل آن اعلام کرد و گفت: جهاد دوم علما جهاد به تهذیب و تزکیه نفس و انجام اعمال صالح است.
وی سومین جهاد علما را تبلیغ و ترویج معارف دینی اعلام کرد و گفت: اگر علما در این سه جهاد کارآمد و تاثیرگذار حرکت نداشته باشند وظیفه روحانیت بر زمین مانده و معطل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه همدان با بیان حدیثی از نبی مکرم اسلام در مورد رسیدن به علم واقعی و کمال عقل تصریح کرد: ما باید به این واقعیت ایمان داشته باشیم که بدون معرفت کسب علم، بصیرت و روشن‌بینی و انتقال مفاهیم آن به عموم مردم امکانپذیر نیست چرا که عنصر واقعی آموختن علم در گام اول کسب معرفت است.
محمدی ادامه داد: تمام علوم ثمره و سودی ندارند بلکه علمی می‌تواند ما را با حقایق و فضیلت‌ها آشنا کند که در کنار آن ایمان، معرفت و خداشناسی حاکم باشد.
وی علم واقعی را علم تقرب و نزدیک کننده بشر به ساحت الهی برشمرد و اظهار داشت: علمی که ما را از خدا دور کند و نیت ما را پلید و جاهلانه نشان دهد علم پرسود و ثمر نیست.
استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه برخی از علما و اندیشمندان در روز آخرت مستحق عذاب و عقوبت الهی هستند گفت: علت این امر آن است که علم آنها نه تنها بر جانشان زده بلکه وبال گردنشان شده است و تنها حمل کننده این علم هستند و از ثمرگی آن بی‌نصیب می‌باشند.
محمدی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما باید در نوکری امام حسین(ع) قدر و ارزش خود را بدانیم چراکه در دنیا و آخرت پادشاهی و سلطنتی بزرگتر از نوکری دربار امام حسین(ع) وجود ندارد.
وی به تلاش‌های علمی علمایی همچون علامه امینی در گردآوری الغدیر اشاره کرد و گفت: اگر این کتاب ارزشمند که به نظر می‌رسد در 20 جلد تدوین شده و تنها 10 جلد آن به دست ما رسیده اگر در بین اهل تسنن توزیع و نشر پیدا کند بسیاری از سنی‌ها به مکتب شیعه گرایش پیدا می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه همدان با اشاره به اینکه علمای بزرگ و فقیهی که کتاب‌های خود را در تبعید و زندان نوشته‌اند همگی بیانگر این نکته است که علمای شیعه در طول تاریخ انصاف مجاهدت کرده و ارزش و جایگاه دین مقدس اسلام را به معنای حقیقی نشان داده‌اند.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به تهدید و آسیب دین اسلام و مقدسات و برخی اقدامات خرافاتی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با تمام امکانات درصدد افزون کردن این خرافات و بدعت‌های نارواست و ما باید به صورت جدی با آن مبارزه کنیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول