اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری گلستان:

خانواده تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری گلستان گفت: خانواده به مفهوم کم ارزش‎ترین نهاد در جامعه نیست چه بسا باید آن را از تاثیرگذارترین نهادهای اجتماعی دانست.

خانواده تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی است
مهری مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: کانون گرم خانواده از ایجاد ارتباط عالی بین زن و مرد شروع و با پرداختن به تکلیف ارزشمند فرزندپروری و نه فرزندآوری ادامه می‌یابد که استمرار این روابط مستلزم حاکمیت فضای محبت است.
وی تصریح کرد: داشتن خانواده‎هایی موفق، جامعه را به سمت پیشرفت و توسعه یافتگی سوق می‌دهد و رسیدن به نقطه تعالی را تسریع می‎بخشد همانطور که بنا به فرموده مقام معظم رهبری در ادامه الگوی خانواده‎های موفق و منطبق با آنچه که دین و مذهب تکلیف کرده، پیروز خواهیم بود.
مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری گلستان رمز موفقیت خانواده‎ها را در محبت و گذشت عنوان و اذعان کرد: شاه‎کلید درهای بسته برای بهتر زیستن و کاهش آسیب‎های جدی مرهون محبت و گذشت است که در محیط خانه و خانواده آموخته می‎شود.
مهدوی متذکر شد: اگر ابزار مشاوره را یک ابزار جدی قلمداد نکنیم اما به عنوان آخرین ابزار در استفاده از نظر کارشناسان و صاحب‎نظران در زمینه‎های مختلف انتخاب، تصمیم‎گیری و مهارت‎های زندگی موثر است.
وی یکی از رویکردهای این نهاد را دعوت از کارشناسان و دانشجویان فعال در حوزه مشاوره عنوان کرد و گفت: با همکاری سازمان نظام‎ روانشناسی و مشاوره استان برنامه "مشاوره و خانواده متعالی" پیش‎بینی شده است تا از طریق سخنرانی اساتید دانشگاهی یک وحدت رویه ایجاد کنیم.
مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری گلستان هدف از طرح و پیشنهاد مذکور را در شناخت ظرفیت استان، تکمیل بانک اطلاعاتی و افزایش تعامل جامعه روانشناسان، مشاوران و کارشناسان دانست و خاطرنشان کرد: آسیب‎های موجود با توجه به گستردگی این حوزه که گاهی با فرهنگ، مذهب و سیاست‎های کلی نظام منطبق نیست با تبیین و ارائه الگوهای به‎روز علمی، دینی و قرآنی می‎تواند در تحکیم بنیان خانواده و ارتقای تقویت باورهای دینی موثر باشد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول