اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس علوم پزشکی هرمزگان صورت گرفت؛

راه‌اندازی سیستم HIS بیمارستان ابن‌سینای بندرعباس

خبرگزاری فارس: سیستم اطلاعات بیمارستانی مرکز آموزشی درمانی پژوهشی ابن سینا "HIS" با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بندرعباس راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی سیستم HIS بیمارستان ابن‌سینای بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر مرکز آموزشی درمانی پژوهشی ابن سینای بندرعباس صبح امروز در حاشیه راه‌اندازی این سیستم اظهار داشت: در این سیستم فرایندهای پذیرش، بستری و ترخیص بیمار تحت شبکه رایانه‌ای انجام می‌شود.
نسترن بقایی با اشاره به اجرای سیستم HIS در این بیمارستان افزود: انجام تمام مراحل پذیرش، ارجاع به بخش، خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی، اتاق عمل و ترخیص بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مزایای سیستم  HIS است.
وی یادآور شد: با اجرای این سیستم زمان ترخیص بیماران در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.
مدیر مرکز آموزشی درمانی پژوهشی ابن سینای بندرعباس با اشاره به محرمانه  بودن اطلاعات بیماران در سیستم HIS خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت و رعایت حقوق بیماران روانی در خصوص محرمانگی اطلاعات آنها، در این فاز هیچگونه اطلاعات پزشکی از بیماران در سیستم ثبت نمی‌شود و نرم افزار تنها در فرآیندهای مالی نقش دارد، لذا خطر افشای اطلاعات برای بیماران روانی نیز وجود ندارد. 
بقایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بیمارستان اعصاب و روان ابن سینا ارسال 1378 با 70 تخت مصوب و تاسیس شده است که در حال حاضر دارای دو بخش مردان دو بخش زنان است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته فقط دارو درمانی از خدمات این بیمارستان بوده است، افزود: خدمات مشاوره‌ای، رفتار درمانی، روان درمانی، تست‌های هوش و شخصیت، فعالیت‌های گروهی، خانواده درمانی، ورزش درمانی و گفتار درمانی از خدمات این بیمارستان به بیماران و مراجعه کنندگان است. 
این مسئول همچنین جذب نیروی انسانی  متخصص را از اقدامات ارزنده این بیمارستان در دو سال گذشته برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر در این بیمارستان 10 پرستار در سال‌جاری جذب شده‌اند و همچنین یک نفر فوق تخصص روانپزشک، دو متخصص روان پزشک، کارشناس ارشد روان شناس بالینی، کارشناس روانشناس، گفتار درمان و phdروان شناس به بیماران خدمات درمانی و مشاوره ای ارائه می‌دهند.
مدیر بیمارستان اعصاب و روان ابن‌سینای بندرعباس بهبود و بازسازی بیمارستان را در روند درمانی این مرکز موثر دانست و خاطرنشان کرد: فضای سبز این بیمارستان به زودی ساخته می‌شود که می‌تواند در روحیه بیماران و همراهان آنها موثر باشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول