اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

توسعه گلستان در سایه تعامل و تامین منابع رقم می‌خورد

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: بانک‎های استان باید به صورت جدی پای‎ کار باشند چرا‎که توسعه استان در سایه تعامل و هم‌فکری، پذیرش طرح‎های خوب و تامین منابع رقم می‎خورد.

توسعه گلستان در سایه تعامل و تامین منابع رقم می‌خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد قناعت صبح امروز در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان که با حضور مدیران دستگاه‎های اجرایی و مدیران بانک‎ها برگزار شد، اظهار داشت: مدیران بانک‎هایی که تاکنون به خوبی عمل نکرده‎اند باید در چند ماه باقیمانده از سال در حوزه تسهیلات و ایجاد اشتغال تلاش کنند تا آنچه حق مردم است، رسیدگی شود.
وی از بانک‎هایی که همکاری خوبی را با دبیرخانه اشتغال داشتند، تقدیر کرد و افزود: موضوع اشتغال در استان باید به طور جدی پیگیری شود چنانچه گفته می‎شود بیشتر از منابع و مصارف هزینه شده و در این راستا تسهیلات داریم لذا باید دید چند درصد آن مربوط به کارگروه اشتغال می‎شود.
استاندار گلستان تصریح کرد: باید بررسی‎های درون‎بانکی بر تصمیمات کارگروه ترجیح داده شود همانطوری که برخی از بررسی‎ها در قابلیت سرمایه‎گذاری بارز هستند و توقع بیشتری در این زمینه وجود دارد که همه باید پای ‎کار باشند تا شاهد رشد و توسعه استان باشیم.
قناعت به انتخابات پیش رو اشاره کرد و یادآور شد: معمولا پایان سال به‎ خصوص در زمان انتخابات موضوعاتی مطرح می‎شود که اکنون به چه مرحله‎ای رسیده و در این میان منتقدان با انصاف نیز وضعیت اشتغال را که یکی از مهم‌ترین دغدغه‎های نظام است، پیگیری می‎کنند و منتقدان بی‎انصاف نیز بدشان نمی‎آید فضای روانی سنگینی را ایجاد کنند که خوشبختانه در استان گلستان چنین مواردی دیده نشده است.
وی در خصوص اینکه بانک‎های دولتی و خصوصی باید تحت مدیریت نظام باشند، خاطرنشان کرد: دبیرخانه به تنهایی نباید در پیگیری امور از سایر بخش‎ها جلوتر باشد و بقیه دستگاه‎ها عقب‎تر، بلکه اداره کار، تعاون و تامین اجتماعی باید از همه لحاظ نسبت به دستگاه‎های اجرایی و بانک‎ها جلوتر باشد چراکه متولی اصلی اشتغال است.
استاندار گلستان متذکر شد: مسئله اشتغال موضوع اصلی کشور و یک مقوله سیاسی است و باید تمام توان را برای این کار گذاشت چنانکه نرخ بیکاری در دولت‎های گذشته بالاتر بوده است و این دولت قبل از آن که به معضل اشتغال اشاره کنند در دوران تصدی، فرصت‎های شغلی خوبی را فراهم کرد.
قناعت از برگزاری دو جلسه ماهیانه در کارگروه اشتغال استان خبر داد و گفت: مصوبات بخش رفاه، کار و تعاون در این کارگروه پیگیری می‎شود تا در پایان سال شاهد ایجاد فرصت‎های شغلی خوبی در استان باشیم.
وی به مصوبات بند "یک" این کارگروه اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه‎ها باید در خصوص تعهد اشتغال، تلاش جدی‎تری داشته باشند تا در مدت زمان باقیمانده سهمیه مورد نظر محقق شود، همچنین کمیته عالی نظارت، به شکل راندومی بازدیدهای سرزده از مشاغل ایجاد شده توسط دستگاه‎ها را در دستور کار قرار دهد و نیز فرمانداران با نظارت مستمر بر ستاد اشتغال شهرستان‎ها، پیگیری لازم را در این خصوص داشته باشند.
استاندار گلستان در خصوص جمع‎بندی "بند دوم" دستور کار این کارگروه اذعان کرد: دبیرخانه اشتغال نسبت به معرفی پرونده‎های مشاغل خانگی متناسب با سهمیه بانک‎ها دقت کند تا پرونده ارسالی به بانک‎ها مورد تایید و صلاحیت واقع شده تا تسریع روند افزایش یابد.
قناعت به مدیران بانک‎ها نسبت به تسهیلات مشاغل خانگی به طور کامل و صد‎ در‎صدی تاکید کرد و اظهار داشت: بانک‎هایی که اعتبارات صد‎در‎صدی را در مشاغل خانگی از مرکز دریافت نکرده‎اند با فوریت اقدام و راه‎های وصول این اعتبارات را جست‌وجو کنند.
وی همچنین به جمع‌بندی سوم دستور کارگروه اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: دبیرخانه باید نسبت به کیفی‎سازی جلسات اهتمام داشته باشد و جلسات تخصصی متناسب با دستگاه‎ها با محوریت معاون برنامه‎ریزی استانداری اقدام و در برطرف شدن آن کوشا باشد.
استاندار گلستان پیگیری بیمه و برگزاری نشست‎های تخصصی را از موضوعات بند چهارم دستور کارگروه عنوان کرد و گفت: موضوعاتی که در این زمینه قابل پیگیری در استان هستند مورد توجه قرار گیرد و بیمه‎هایی که از تصمیم‎گیری استان خارج است طی نامه‎ای به وزارت ارسال شود.
قناعت خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی استان نسبت به دریافت و تهیه صد ‎در‎صدی اشتغال استان از طریق شرکت تخصصی و ضرورت بهره‎برداری از سند اقدام کنند.
وی بانک‎های ملی و ملت را نسبت به جهت‎دهی منابع حج در داخل استان مورد تاکید قرار داد و افزود: هرچه جلسات کارگروه جدی‎تر و چالشی‎تر باشد به نفع مردم استان و رقم خوردن توفیقات بیشتری خواهیم بود.
استاندار گلستان به حضور مدیران دستگاه‎های اجرایی در جلسه کارگروه اشتغال تاکید کرد و اظهار‎داشت: موضوع اشتغال و راه‎اندازی این کارگروه یکی از موضوعات مهم و حیاتی کشور است که ضرورت حضور برای مدیران اجرایی جدی است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول