اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان تأکید کرد:

لزوم اخذ پروانه کسب برای پمپ بنزین‌ها و داروخانه‌های همدان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان بر لزوم اخذ پروانه کسب برای پمپ بنزین‌ها و داروخانه‌های همدان که فعالیت صنفی دارند، تأکید کرد.

لزوم اخذ پروانه کسب برای پمپ بنزین‌ها و داروخانه‌های همدان
علیرضا شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت واحدهای پمپ بنزین در همدان اظهار کرد: فعالیت پمپ بنزین‌ها صنفی است و بر این اساس نیز باید زیر نظر اتحادیه‌های مجمع امور صنفی  همدان فعالیت کنند.
وی افزود: با توجه به صنفی بودن فعالیت پمپ بنزینی‌ها این واحدها باید در راستای اخذ پروانه کسب از مجمع امور صنفی اقدام کنند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان تصریح کرد: بر اساس تعریف عام و گسترده نظام صنفی، واحدهای صنفی بسیاری وجود دارد که اگر بخواهیم همه این موارد را اجرایی کنیم باید بگوییم که بیشترین واحدهای موجود صنفی هستند اگرچه بسیاری از آنها پروانه کسب ندارند و خود را صنفی نمی‌دانند.
وی با بیان اینکه اخیراً نامه‌ای از مرکز اصناف و بازرگانان در مورد اسکان دادن واحدهای صنفی زیر نظارت مجمع امور صنفی انجام شده است، گفت: مقرر شده کمیته‌ای تشکیل شود که این کمیته متشکل شده از مدیرکل استاندارد، مدیرکل سازمان صنعت و معدن و تجارت و نماینده مجمع امور صنفی باشد که پیگیر  امر اسکان دادن واحدهای صنفی شود.
وی در ادامه به فعالیت داروخانه‌ها اشاره و در این زمینه عنوان کرد: در مورد داروخانه‌ها مکاتبه‌ای با کمیسیون نظارت انجام شده چراکه فعالیت آنها نیز صنفی است و باید دارای پروانه کسب باشند.
شمس تصریح کرد: با توجه به اینکه داروخانه‌ها قانون خاص دارند به قانون خاص خود که مربوط به معاونت غذا و دارو است استناد می‌کنند و مدعی این هستند که صنفی نیستند اما مقرر شده در جلسه مشترکی از نماینده آنها نیز دعوت شود تا اظهارات مورد بررسی قرار گیرد.
وی متذکر شد: در مورد داروخانه‌ها استدلال ما این است که چگونه واحد صنفی که لوازم آرایشی و بهداشتی می‌فروشد را ما می‌توانیم نظارت کنیم اما در رابطه فعالیت داروخانه‌ای که دقیقاً همان کالاها را به فروش می‌رساند، ما نمی‌توانیم نظارتی داشته باشیم که این مهم باید مشخص و پیگیری شود.
رئیس مجمع امور صنفی همدان در ادامه گفت: از جمله مشکلات ما در رابطه با پاساژهایی است که بدون گرفتن پایان کار به فعالیت می‌پردازند که این مقوله نیز در کمیسیون نظارت مطرح شده و قرار بر این شده که جواب استعلام ما را بدهند.
وی ادامه داد: پاساژهایی که پایان کار نگرفته‌اند باید پاسخگو باشند تا مشخص شود دارای سابقه تجاری هستند در حالی که در حال حاضر پایان کار نداشته و بدهکارند که این مشکل مهمی است.
شمس در پایان گفت: اگر پاساژها به صراحت به ما بگویند که مکان آنها تجاری است به راحتی می‌توانیم برای آنها پروانه کسب صادر کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول