اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت خبر داد:

80 درصد مصوبات دولت در پاکدشت تحقق یافته است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت از اجرای بیش از 77 درصد مصوبات دولت در پاکدشت خبر داد و گفت: سفرهای هیئت دولت به پاکدشت آثار فراوانی به همراه داشته است.

80 درصد مصوبات دولت در پاکدشت تحقق یافته است
قربانعلی مقبلی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از اجرایی شدن بیش از 77 درصد مصوبات دولت در پاکدشت خبر داد و گفت: سفرهای هیئت دولت به پاکدشت آثار فراوانی به همراه داشته است که در تاریخ این شهرستان ماندگار می شود.
فرماندار شهرستان پاکدشت اهم مصوبات هیئت دولت در راستای طرح‌های مسکن مهر، اشتغال، کشاورزی، آموزش و بهداشت و ... ذکر کرد و گفت: به لطف خداوند متعال و نیروهای خدوم و ولایی شهرستان ری بیش از 77 درصد این طرح ها اجرایی شده است.
وی همچنین با اشاره به پیشرفت 80 درصد این شهرستان در ساخت مسکن مهر پیشرفت عنوان کرد: در بخش مسکن مهر تعداد 12 هزار واحد مسکن مهر که به نام حضرت امام رضا (ع) مزین شده است، که از این میان تعداد 2 هزار واحد آن آماده و باقی آن‌ها نیز تا پایان سال به متقاضیان مسکن مهر تحویل می‌شود. 
مقبلی با اشاره به تلاش های مجموعه شهرستان در بخش ایجاد فرصت های شغلی خاطرنشان کرد: 10 هزار فرصت شغلی از 21 هزار فرصت وعده داده شده با آمار و ارقام ثبت شده و مستند در سامانه، ایجاد شده است و در بخش کشاورزی نیز با دادن بسته‌های حمایتی به کشاورزان و دامپروران و تامین گاز مورد نیاز گلخانه ها از این قشر زحمتکش نیز حمایت شده است.
فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به سفر هیئت دولت به این شهرستان که دقایقی دیگر صورت می پذیرد، عنوان کرد:سفرهای قبلی هیئت دولت به این شهرستان آثار ماندگاری در زمینه های آبادانی و همچنین فرهنگی و ورزشی برای این شهرستان داشته است و در راستای دور چهارم سفرهای استانی رئیس جمهور به همراه هیئت وزیران به پاکدشت سفر می کند و در این سفر دکتر احمدی نژاد علاوه بر حضور در جمع پرشور مردم شهرستان، در استادیوم شهید محسن پازوکی سخنرانی خواهند کرد.
وی تاکید کرد: محور دوم سفر هیئت دولت، دیدار چهره به چهره وزیران و استاندار تهران با مردم شهرستان است و محور بعدی پیگیری مصوبات سفر دوره های اول، دوم و سوم هیات دولت است و برخی پرو‍‍ژه های سفرهای قبلی که هنوز تکمیل یا اجرا نشده است، در این سفر مورد بررسی قرار می گیرد.
این گزارش حاکی است، بر اساس نتایج بدست آمده از سرشماری سال 1385 در شهرستان پاکدشت 61 هزار و 228خانوار شامل 240 هزار و 841 نفر سکونت دارند که از این تعداد 125 هزار و 43 نفر مرد و 115 هزارو 798 نفر زن هستند.
این شهرستان شامل دو بخش مرکزی و شریف آباد است که بخش مرکزی شامل سه دهستان حصارامیر، قرون آباد و فیلستان و بخش شریف آباد شامل دهستان های جمال آباد، شریف آباد و کریم آباد است.
در شهرستان پاکدشت دانشگاه دولتی ابوریحان، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی (سما) مرکز پاکدشت استقرار دارد.
این شهرستان از مراکز اصلی کشت گل در کشور است که با سطح زیرکشت 740 هکتار گل و گیاه مقام اول را در کشور از آن خود کرده است.
از این میزان سطح زیرکشت، 25 هکتارگلخانه شیشه ای، 450 هکتارگلخانه تونلی، 150 هکتار گلخانه چوبی و 115 هکتار فضای باز است.
مساحت گلخانه های هایدروپونیک این شهرستان نیز27 هکتار است که به طور عمده از تولیدکنندگان برتر پاکدشت است.
عمده تولیدات گل و گیاه این شهرستان شامل آنتوریوم، ژربرا، رز، میخک، استرومربا، استرلیتزیا، لیسیانتوس، مریم و گلایول است.
60 درصد از تولیدات این شهرستان قابلیت صادرات داشته که به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و برخی کشورهای اروپایی صادر می شود.
میزان تولید گل شاخه بریده در شهرستان پاکدشت سالانه 440 میلیون عدد برآورد شده است.
شهرستان پاکدشت همچنین منبع عظیمی از معادن شن و ماسه استان تهران را در خود ذخیره دارد.
استقرار صنایع تولیدی متعدد درشهرک صنعتی عباس آباد، این شهرستان را به یکی از قطب های مهم صنعتی استان تهران تبدیل کرده است.
شهرستان پاکدشت همچنین آثار تاریخی متعددی دارد که زمینه مناسبی را برای جذب گردشگران به این شهرستان فراهم کرده است.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول