اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز ماه سوگواری اهل بیت؛

دلدادگان آل‌الله با اشک دیده ضریح حضرت عبدالعظیم را غبارروبی کردند

خبرگزاری فارس: همزمان با روز نخست ماه محرم الحرام عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام کربلایی شدند و با اشک دیده غبار از ضریح حضرت عبدالعظیم (ع) زدودند.

دلدادگان آل‌الله با اشک دیده ضریح حضرت عبدالعظیم را غبارروبی کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بامداد امروز همزمان با آغاز ماه محرم عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام با حضور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) کربلایی شدند و با اشک دیده غبار از مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) زدودند.
عاشقانی که آمده‌اند ساکت هستند و بی‌تاب، هیجان و اشتیاق را می‌توانی در عمق نگاهشان ببینی، ثانیه‌ها به کندی می‌گذرد و سرانجام درهای حرم گشوده می‌شود و مراسم غبارروبی ضریح مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور ارادتمندان به آستان جانان آغاز می‌شود.
مسئولان آستان مقدس تلاش زیادی کردند تا همه چیز طبق برنامه و با نظم خاصی برگزار شود. حضور قاریان بین‌المللی قرآن و مداحان اهل بیت علیهم‌السلام معنویتی دو چندان به این مراسم داده است که چنین فضای معنویی را در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام تجربه می‌کنند. 
مهدی از جوانانی که این مراسم را برای اولین بار تجربه کرده به خبرنگار ما ‌گفت: فکرش را نمی‌کردم روزی در این مراسم معنوی شرکت کنم، آن هم در اول ماه محرم، این اتفاق برای من مانند یک رویاست.
یکی دیگر از عزاداران حسینی شرکت کننده در آیین غبارروبی این ضریح مقدس، می‌گوید: ما که در شهر ری زندگی می‌کنیم زندگی مان بدون حضور در حرم مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) معنایی ندارد و غیر ممکن است حداقل هفته‌ای یکبار به این مکان مقدس و حرم آسمانی نیاییم اما حضور در مراسم غبارروبی، آرزویی است که شاید همه شهروندان به آن نرسند و من از اینکه چنین فرصتی پیدا کردم خوشحالم و امیدوارم در آینده باز هم بتوانم در چنین برنامه‌هایی شرکت کنم.
جوان مشتاقی که او هم برای نخستین بار به مراسم غبارروبی دعوت شده است. خودش در این ارتباط عنوان می‌کند: حضور من در این مراسم معنوی فقط یک اتفاق بود، خب این سعادت نصیب من هم شد تا در این لحظه‌های آسمانی سهمی داشته باشم. من این اتفاق را عنایتی از طرف حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) می‌دانم و امیدوارم باز هم چنین فرصت‌هایی را پیدا کنم.
مراسم با نظم و ترتیبی خاص انجام شد. قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید، قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام و در ادامه مداحی مداحان اهل بیت علیهم‌السلام حال و هوایی غیرقابل توصیف به این حرم آسمانی داده است.
همزمان با اول محرم الحرام مداحان در مدح سرور و سالار شهیدان مدیحه سرایی می‌کردند و عاشقان با ذکر «یا حسین (ع)» آنها را همراهی می‌کردند.
عبدالمجید فرایی یکی از یکی از شعرای اهل ری اشعار خود را که در ارتباط با این ایام سروده بود قرائت می‌کرد.
شرکت‌کنندگان در این آیین با ذکر «یا حسین (ع)» فضای معنوی آستان را عطر آگین می‌کردند.
آخرین مرحله از برنامه ورود یک به یک شرکت کنندگان در مراسم غبارروبی، به داخل ضریح مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام است که تقریبا همه برای این لحظه بی‌تابی می‌کنند.
ابتدا آقایان و سپس خانم‌ها به نوبت وارد ضریح می‌شوند. در این لحظه هیچ کس را نمی‌بینی که چشمانش بارانی و گونه‌هایش خیس نباشد. گویی این آیین غبارروبی از ضریح آقا نیست بلکه همه آمده‌اند تا غبار از چشم و دل خود بروبند و روح و جانشان را جلا دهند و دل‌هایشان را به ضریح آقا گره بزنند تا گره‌های دنیوی و اخرویشان گشوده شود.
یکی از جوان‌های حاضر در این آیین روحانی که صبر و قرار از کف داده، به پهنای صورتش اشک می‌ریزد و بریده بریده می‌گوید «قربان کرم آقا! بیهوده نیست که حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام را سیدالکریم علیه‌السلام نامیده‌اند. حضرت هیچ کس را با هر درجه از ایمان و اعتقاد که باشد ناامید از آستانش راهی نمی‌کند. من هم مطمئن هستم که دست خالی بر نمی‌گردم. در چنین لحظه‌هایی به فکر خودم نیستم و برای همه نیازمندان و بیماران هم دعا می‌کنم.»
قلم از بیان احساسات و حال و هوای این فضای روحانی قاصر است، عاشقان حاضر در این مراسم پس از اتمام این آیین آنقدر سبک بودند و از چهره‌های آنها مشخص بود که چه بهره‌ای از این مراسم معنوی برده‌اند.
عبدالعظیم علیه‌السلام فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد.
پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس بود.
آیین غبارروبی ضریح حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حضور مرتضی تمدن استاندار تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقدیری معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، عباس سلیمی معاون ارتباطات و تبلیغات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، نصرالله ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران و سرپرست فرمانداری ری، جمعی از مسئولان شهرستان ری و شهروندان ری برگزار شد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول