اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام مسلمیه برگزارمیشود؛

ضریح جدید مسلم ابن عقیل میهمان حرم عبدالعظیم حسنی

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام مسلمیه ضریح جدید حرم حضرت مسلم ابن عقیل(ع) سه روز میهمان آستان حضرت عبدالعظیم (ع) است.

ضریح جدید مسلم ابن عقیل میهمان حرم عبدالعظیم حسنی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، ضریح جدید حضرت مسلم (ع) در ایام شهادت حضرت مسلم (ع) باانتقال و استقرار در محل حوض صحن مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به مدت سه شبانه روز میهمان حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) خواهد بود.
با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع)، بنا به سنت دیرینه هیئت‌های عزاداری از سراسر کشور به مدت سه شب از پنجشنبه شب، 12 آبان‌ماه تا شنبه 14آبانماه بعد از نماز مغرب و عشاء، در قالب دسته‌های سوگوار به حرم مطهر مشرف شده و به برگزاری مراسم عزاداری می‌پردازند.
در این مراسم با شکوه دسته‌های سینه زن در صحن‌های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا می‌کنند.
سفارش ساخت ضریح جدید حرم مطهر حضرت مسلم (ع) که چندی قبل از سوی عراقی‌ها به ایران ارائه شده بود ۲۰/۴ متر ارتفاع، ۱۰/۵ متر طول و چهار متر عرض دارد و شامل ۱۳ پنجره و در است.
جنس بدنه ضریح تا زیر تاج از استیل و قسمت تاج به بالا از چوب ساج است که در ساخت آن بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ کیلوگرم نقره، ۱۵ کیلوگرم طلا و ۹۰۰ کیلوگرم مس به کار رفته است.
«ضریح فعلی حضرت مسلم (ع) در اصل ضریح قدیمی تعویضی حضرت ابوالفضل (ع) است که بیش از ۷۰ سال قدمت دارد.»
حضرت مسلم بن عقیل فرستاده حضرت سیدالشهداء (ع) و سفیر فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در نهم ذی الحجه سال شصت هجری به شهادت رسید و اولین جان نثار حماسه تاریخ ساز و جاویدان عاشورا شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول