اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

بخشی از وصیت‌نامه حر انقلاب:

در کنار شاه‌عبدالعظیم دفنم کنید و برایم کمیل بخوانید

خبرگزاری فارس: حر انقلاب اسلامی در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: مرا در مکان شریف شاه عبدالعظیم (ع) دفن کنید و شب‌های جمعه برای من دعای کمیل بخوانید.

در کنار شاه‌عبدالعظیم دفنم کنید و برایم کمیل بخوانید
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شهید طیب حاج رضایی در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: مرا در مکان شریف شاه عبدالعظیم الحسنی دفن نمایید که فرمودند «من زار عبدالعظیم بری کم زار الحسین بکربلا» و شب‌های جمعه برای من دعای کمیل بخوانید.
وی که این روزها همزمان با سالروز شهادتش مقارن شده، در آغاز وصیت نامه‌اش نوشته است: در حال سلامت و عقل سالم، بدون فشار از طرف کسی مبادرت به نوشتن این وصیت نامه می‌کنم. اول محمدابن عبدالله (ص) رسول خدا را، بعد فاطمه زهرا (س) و حضرت علی ابن ابیطالب و ۱۱ فرزندش (ع) را به شهادت می‌طلبم و از آنها یاری می‌خواهم... »
در سرگذشت شهید طیب رضایی در تاریخ آمده است: در روز 15 خرداد طیب با تعطیل کردن میدان بارفروش‌ها، موجب شد که تظاهرات با شور بیشتری صورت گیرد و تأثیر بیشتری داشته باشد، به گفته شهید عراقی، رژیم از طیب توقع داشت که حداقل مثلا جلوی این تظاهرات را در داخل میدان بگیرد، ولی طیب این کار را نکرد. وقتی او را می‌گیرند و می‌برند. از او می‌خواهند یک برگه را امضا کند و آزاد شود. در آن برگه هم به دروغ نوشته شده بود که یک پولی آقای خمینی به من داده که بیایم همچنین حادثه‌ای را خلق بکنم و من هم آمده‌ام مثلا یک 25 زار (ریال) داده‌ام و مردم این کارها را کرده‌اند .... او وقتی این برگه را می‌بیند، قبول نمی‌کند. نصیری (رئیس ساواک) تهدیدش می‌کند و او هم به نصیری فحش می‌دهد!».
حجت‌الاسلام والمسلمین سید تقی درچه‌ای می‌گوید: «او را شکنجه کردند و گفتند بگو از خمینی پول گرفته‌ام و این غائله را راه انداخته‌ام. گفته بود من عمر خودم را کرده‌ام. بنابراین حاضر نیستم در پایان عمر خود به کسی که جانشین ولی‌عصر (عج) است و مرجع تقلید هم هست تهمت بزنم. من به امام حسین (ع) و دستگاه او خیانت نمی‌کنم.
یکی از دوستان به نام آقای ملکی که از اهالی شهر ری و پدر دو شهید است همزمان با مرحوم طیب زندانی بود و می‌گفت زندانی‌ها را به صف کرده بودند و به مرحوم طیب دست بند قپانی زده بودند. به این ترتیب که یک دست از عقب و یک دست هم از روی شانه می‌آید و دو تا مچ را از پشت سر با چیزی به هم می‌بندند و مثل ساعت کوک می‌کنند و دو دست تحت فشار قرار می‌گیرد و استخوان سینه بیرون می‌زند.
او می‌گفت عرق از بدن مرحوم طیب می‌ریخت و او را از جلوی ما عبور می دادند تا ما عبرت بگیریم.
شهید مرحوم طیب تمام این سختی‌ها را به جان خرید ولی حاضر نشد بگوید از امام خمینی پول گرفته است.
قبر شهید طیب حاج رضایی اکنون در صحن مصلای آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و محل حضور بسیاری از ارادتمندان به ساحت مقدس شهدای انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول