اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

حرم عبدالعظیم حسنی سفارت کربلا در ایران است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش و جایگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) گفت: حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نقش سفارت کربلا در ایران را دارد

حرم عبدالعظیم حسنی سفارت کربلا در ایران است
حسن بیادی در حاشیه همایش «سفیر عشق و ایثار» که همزمان با سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) و به میزبانی شهرداری منطقه 20 در تالار شیخ صدوق (ره) آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) نقش سفارت کربلا در ایران را دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریح حرم حضرت مسلم (ع) در محل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) مستقر و ساخت بخشی از آن به هنرمندان شهرری واگذار شده است، خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری نیز در زمینه جذب کمک های مردمی و هماهنگی‌های لازم از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس روایات، زیارت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری با زیارت حرم امام حسین (ع) در کربلا قیاس شده است، تاکید کرد: حرم حضرت عبدالعظیم (ع) نقش سفارت کربلا در ایران را دارد و همچون نگینی در شهر تهران می‌درخشد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با توجه به ایام مسلمیه در ارتباط با شخصیت والای حضرت مسلم بن عقیل (ع) تاکید کرد: جناب حضرت مسلم (ع) از خانواده‌ای پاک و شجاع بود و این خصیصه او را شایسته این ماموریت عظیم کرد.
همایش سفیر عشق و ایثار برای دومین سال متوالی همزمان با شب شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی عبداللهی شهردار منطقه 20و بالغ بر 400 نفر از مبلغان مذهبی در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
حضرت مسلم بن عقیل سفیر حضرت سیدالشهدا(ع) نهم ذیحجه سال شصت هجری به شهادت رسید و نخستین جان نثار حماسه تاریخ ساز و جاویدان عاشورا شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول