اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی برترین‌ها در نهاوند به کار خود پایان داد؛

سومین دوره مسابقات زورخانه‌ای استان‌های غرب کشور

خبرگزاری فارس: سومین دوره مسابقات زورخانه‌ای و باستانی استان‌های غرب کشور یادواره پهلوان محمدحسین قیاسی در نهاوند با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

سومین دوره مسابقات زورخانه‌ای استان‌های غرب کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، سومین دوره مسابقات زورخانه‌ای و باستانی استان‌های غرب کشور یادواره پهلوان محمدحسین قیاسی در نهاوند با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: ورزش زورخانه‌ای زمینه‌‌ساز منش و روش پهلوانی، جوانمردی، دلیری و احترام به بزرگ‌تر است که توانسته با تربیت انسان‌های بزرگی همچون قهرمانان نامی، پهلوان محمدحسین قیاسی به عنوان نمادی از حریت، جوانمردی و ایثار را در جامعه گسترش دهد.
مهدی سنایی به تلاش برای احیای ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: البته آن چنان که شایسته است به قهرمانان این رشته توجه خاصی نشده اما افرادی که عضو این هیئت‌ها و ورزش‌های زورخانه‌ای هستند شاید به این دلیل که هیچ‌گونه چشم‌داشت و توقعی ندارند در اذهان آحاد مردم ماندگار هستند.
وی با اشاره به حرکت ارزشمند ورزشکاران باستانی‌کار نهاوندی برای تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان این رشته افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگاری این رشته در بین افراد و نگاه پهلوانی به این رشته رعایت نهایت ادب و احترام به افراد پیشکسوت است که سبب ایجاد علاقه و انگیزه بین نسل جوان شده است.
نماینده مردم نهاوند در مجلس از ساخت ساختمان جدید ویژه ورزش‌‌های باستانی و زورخانه‌ای توسط معاون رئیس جمهور و مسئول تربیت بدنی کشور با 500 میلیون تومان اعتبار خبر داد و بیان کرد: این پروژه هم اکنون با 20 درصد پیشرفت در حال ساخت است.
وی در ادامه سخنان خود از کسب بیش از 100 مدال رنگی توسط ورزشکاران نهاوندی در سال 89 و 90 خبر داد.
رئیس تربیت بدنی نهاوند نیز تصریح کرد: سومین دوره از مسابقات زورخانه‌ای و باستانی استان‌های غربی کشور با حضور 11 کمیته از هفت استان غربی کشور شامل کرمانشاه، قزوین، لرستان، مرکزی، ایلام، همدان و تهران در قالب 200 ورزشکار در رده سنی بزرگسالان و نوجوانان به مدت دو روز در باشگاه شهید عباد خدارحمی برگزار شد.
سعید کولیوند افزود: بعد از پایان رقابت‌ها و انجام حرکات زورخانه‌ای در نهایت تیم استان البرز در رده سنی بزرگسالان بین 50 تا 60 سال رتبه نخست را کسب کرد و تیم‌های نهاوند و استان مرکزی دوم و سوم شدند و در رده سنی نوجوانان نیز تیم‌های نهاوند، البرز و تهران اول تا سوم شدند.
وی ادامه داد: در رشته مرشدی بزرگسالان نیز محسن شریفی، نامدار میرزایی و مهدی مطیع و در رشته مرشدی نوجوانان کیارش جهانیان، ایمان آشتی و حسین اجاقی اول تا سوم شدند.
رئیس تربیت بدنی نهاوند به برگزاری این دوره از مسابقات را به نام گرامیداشت پهلوان محمدحسین قیاسی اشاره و بیان کرد: پهلوان محمدحسین قیاسی خدمات ارزشمندی از جمله ظلم‌ستیزی، مبارزه با طاغوت و تلاش برای احقاق حق مظلوم داشته است و در زمان بعد از انقلاب نیز دفاع از ولایت و رهبری، کمک به اعزام نیرو به جبهه‌ها، تشویق و ترغیب جوانان به سمت و سوی ورزش پهلوانی، ایجاد چندین باشگاه و مجموعه زورخانه‌ای در مناطق محروم را در کارنامه خود دارد.
وی در پایان گفت: بنابراین یاد و نام او همواره مورد عزت و احترام مردم به ویژه جوانان است و برای ترویج فرهنگ ایثارگری و احترام به پیشکسوتان هر ساله برنامه گرامیداشت یاد و خاطره پهلوان محمدحسین قیاسی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول