اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

راه کمک به نیازمندان واقعی را نمی‌دانیم

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: هنوز راه کمک کردن به نیازمندان واقعی را پیدا نکرده‌ایم.

راه کمک به نیازمندان واقعی را نمی‌دانیم
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی سیاحی شب گذشته در مراسم گلریزان مدرسه با نیازهای ویژه امام جواد(ع) در باشگاه فرهنگیان ساری، اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی متولی تعلیم و تربیت انسان‌هایی است که نقش آدم‌های سالم را به ما خواهند فهماند.
وی تصریح کرد: امروز بچه‌هایی را می‌بینید که ما با آنها زندگی می‌کنیم و جمع کثیری از این بچه‌ها نمی‌بینند، نمی‌شنوند و از نعمت درک خیلی بالایی برخوردار نیستند و ما باید مادری مهربان‌تر از مادر باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان را بپذیریم و به خانواده‌های آنها آرامش دهیم.
سیاحی ادامه داد: در مدارسی که بچه‌های سالم درس می‌خوانند روز اول مدرسه گل نمی‌بینید، اما در مدارس استثنایی دانش‌آموزان ما گل پرورش می‌دهند.
وی با بیان اینکه در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم، تصریح کرد: مردم ما دین و ایمان خود را در محبت کردن و هدیه دادن می‌دانند.
سیاحی خاطرنشان کرد: افرادی را برای کمک انتخاب کرده‌اید که ساده‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین انسان‌های جامعه‌اند و هر رفتاری که با این بچه‌ها داشته باشید، جز محبت نمی‌بینید.
وی اضافه کرد: به فرزندان سالم خود هر اندازه هم محبت کنیم باز هم ناملایمت می‌بینیم.
سیاحی با اشاره به اینکه هر ساله در مدارس استثنایی دانش‌آموزانی را از دست می‌دهیم چراکه عمدتا بیمار هستند، یادآور شد: سال گذشته یکی از دانش‌آموزان فوت کرد اما پدر این دانش آموز هنوز عضو انجمن مدرسه است و مادرش هم در تمامی جلسات ما شرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه بچه‌های معلول همه عشق و آرزوی ما هستند، تصریح کرد: معلمان ما از جنس همین دانش‌آموزان هستند و عمیق‌ترین رابطه‌ها را با این بچه‌ها دارند.
سیاحی با اشاره به اینکه هنوز راه کمک به نیازمندان واقعی را پیدا نکرده‌ایم، ادامه داد: ما چنین ملتی داریم و حیف است که بچه‌هایی به کمک ما نیازمندند اما از آنها بی‌خبر باشیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استثنایی توان اداره مدارس را دارد اما برخی خانواده‌ها برای پرداخت هزینه‌ها به شدت ناتوان هستند.
در این مراسم دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با گل منتظر مهمانان بودند، برخی ایستاده و برخی نشسته بر ویلچیرها.
در پایان مراسم گل‌هایی که توسط این دانش آموزان پرورانده شده بودند به حاضران در سالن هدیه شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول