اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

اصفهانی‌ها در کمک به قحطی‌زدگان سومالی اول شدند

خبرگزاری فارس: معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: استان اصفهان با بیش از ۱۳ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی، رتبه نخست کمک به مردم قحطی‌زده سومالی در کشور را از آن خود کرد.

اصفهانی‌ها در کمک به قحطی‌زدگان سومالی اول شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از خوروبیابانک، علیرضا سلیمی ظهر امروز در همایش داوطلبان و خیران هلال احمر خور و بیابانک در سالن امام خمینی (ره) شهر خور اظهار داشت: چهاردهم آذر ماه و پنج دسامبر هر سال از سوی سازمان جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ایران به عنوان روز داوطلب نام‌گذاری شده است که امسال نیز از طرف سازمان ملل متحد به نام سال بین‌المللی داوطلبان و خدمات داوطلبانه اعلام شده است.
وی ادامه داد: در این راه اصفهان در عرصه بین‌المللی و در ارتباط با کمک به قحطی زدگان کشور سومالی رتبه اول را در کل کشور را داشته است.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: از استان اصفهان بیش از هشت میلیارد ریال وجه نقد و مقدار زیادی برنج و حبوبات به ارزش پنج میلیارد ریال توسط کشتی و از طریق بنادر جنوبی ایران به کشور آفریقایی سومالی ارسال شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح التیام که از استان اصفهان نیز آغاز شده است، گفت: این طرح در حال حاضر در سایر استان‌ها نیز در حال اجراست که در آن جمعیت هلال احمر حلقه‌ای ارتباطی بین توانمندان و نیازمندان جامعه است.
سلیمی افزود: در طرح التیام، بیماران محرومی و نیازمندی که هزینه درمان آنان زیاد بوده و توان پرداخت آن را ندارند به جمعیت هلال احمر معرفی شده و با کمک خیران، هزینه‌های درمانی آنان پرداخت می‌شود.
وی اضافه کرد: در سال اخیر تاکنون حدود 1.5 میلیارد ریال توسط خیران برای صرف هزینه‌های درمان طرح التیام جمع‌آوری شده که در این زمینه هزینه شده است.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ارتباط با خدمات انجام گرفته در شهرستان خور و بیابانک اظهار داشت: در این زمینه داوطلبان هلال احمر شهرستان خور و بیابانک با توجه فرمایشات رهبر معظم انقلاب حدود 145میلیون ریال کمک‌های نقدی خود را برای قحطی زدگان سومالی به حساب‌های مربوطه واریز کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در ارتباط با طرح همای رحمت در ماه مبارک رمضان نیز داوطلبان این شهرستان، 150 سبد کالای غذایی را به ارزش 45 میلیون ریال در بین افراد و خانواده‌های نیازمند تقسیم کردند.
سلیمی بیان داشت: در حال حاضر تعداد داوطلبان هلال احمر استان اصفهان بالغ بر 20هزار نفر بوده که این تعداد افراد در خانه‌های داوطلب، پایگاه‌های مساجد، ادارات دولتی و کارخانجات در گروه‌های چهارگانه حمایت، مشارکت، هدایت و مهارت، گروه‌بندی شده و به فعالیت مشغول هستند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول