اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه محرم؛

1000 مبلغ به مناطق مختلف بوشهر اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: در استان همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) تعداد یک‌هزار مبلغ ساماندهی شده به مراکز و محافل مذهبی و مردمی اعزام می‌شوند.

1000 مبلغ به مناطق مختلف بوشهر اعزام می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌‌الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مبلغین استان از نظر مهارت تبلیغی و دانش دینی از توانایی بسیار بالایی برخودارند، اظهار داشت: ماه‌های محرم و صفر بهترین فرصت‌ برای تبلیغ دین مبین اسلام و به ویژه اندیشه‌های ناب شیعی هستند که روحانیون و مبلغین باید از آن‌ها بهره بگیرند و با برپایی منابر خاص از آن به منظور ترویج و تعمیق فرهنگ دینی و معارف شیعی و آموزه‌های عاشورایی استفاده کنند.
وی با تاکید بر لزوم وحدت رویه در برپایی مراسم عزاداری عاشورا گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر مبلغین و روحانیون آموزش دیده را به نقاط مختلف استان اعزام می‌کند تا این رسالت خطیر با همکاری مساجد، حسینیه‌ها و سایر مراکز دولتی و غیر دولتی به درستی انجام بگیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به اعزام یک‌هزار مبلغ در ماه محرم در بوشهر تصریح کرد: از این یک‌هزار مبلغ تعداد 200 مبلغ اعزامی از دفتر حوزه علمیه ویژه مدارس، 450 مبلغ و 150 مبلغه بومی استان و 200 روحانی اعزامی از مراکز اعزام خارج از استان هستند.
موسوی‌نیا با بیان اینکه بررسی‌های به عمل آمده از تشکل‌های مذهبی مختلف استان که در مناسبت‌های تبلیغی مختلف صورت گرفته، بیانگر موفقیت حضور تبلیغی روحانیون در محافل مذهبی است، افزود: در ماه محرم امسال، حدود یک‌هزار مبلغ و روحانی بومی و غیر بومی به سراسر استان اعزام می‌شوند و با همکاری و حمایت مردم ولایتمدار استان، مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را با بهترین کمیت و کیفیت برگزار می‌کنند و انتظار ما از مساجد و حسینیه‌ها این است که از هم اکنون درخواست‌های خود مبنی بر استفاده از مبلغ و روحانی را به امور مساجد و تشکل‌های دینی این اداره کل ارائه دهند تا با برنامه ریزی و هماهنگی لازم، از ظرفیت‌های تبلیغی بهترین استفاده صورت گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز آموزشی نظیر مدارس و دانشگاه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، محافل و مجالس عمومی از جمله فضاهای تبلیغی‌ هستند که معمولاً از ظرفیت تبلیغی این اداره کل بهره می‌گیرند.
وی به گردهمایی بزرگ عاشوراییان در طلیعه ماه محرم اشاره کرد و هدف از برگزاری آن را مهارت‌افزایی، یکدستی تبلیغی و دانش‌افزایی عنوان کرد و گفت: این گردهمایی به منظور ایجاد و تقویت وحدت رویه و افزایش مهارت‌های تبلیغی و مهارتی مبلغین و روحانیون با محوریت آموزه‌های عاشورا در مرکز و تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
موسوی‌نیا همچنین در بخشی از صحبت‌های خود، به آموزه‌های عاشورا و نقش آن در بیداری اسلامی کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: بدون شک بحث بیداری اسلامی یکی از برکات و آثار محرم و عاشوراست که نقطه اصلی تبلور آن را در انقلاب اسلامی در سال 57 دیده‌ایم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول