اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس:

رعایت شئون ایام عزاداری ائمه سبب وحدت می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: رعایت شان و شئون ایام عزاداری ائمه سبب وحدت بیشتر بین ما خواهد بود.

رعایت شئون ایام عزاداری ائمه سبب وحدت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آخوند عبدالباسط نوریزاد عصر دیروز در جمع مدیران شهرستان گنبدکاووس با تبریک هفته بسیج مستضعفین حرکت بسیج را نشئت گرفته از حرکت امام حسین (ع) دانست و اظهار داشت: خط مشی بسیج از نهضت امام حسین (ع) سرچشمه گرفته است. 
وی با تاکید بر اینکه باید مراقب بود که مراسم جشن عروسی در ایام شهادت ائمه به ویژه ماه محرم برگزار نشود، اظهار داشت: ایام ماه محرم را محترم بشمارید.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس روزه گرفتن و اطعام در این ایام را در راستای تقویت ایمان موثر دانست و خاطرنشان کرد: ما شاکریم که پیروان اهل بیت هستیم. 
امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان گنبدکاووس فعال می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدحسین سبحانی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: امام حسین (ع) با تمام هستی‌اش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر به صحنه آمد و در این راه با تمام هستی‌اش در کربلا به شهادت رسید.
وی خواستار پرهیز از خرافات در آیین‌های عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) شد و گفت: این آیین‌ها را به خرافات آلوده نکنید.
امام جمعه گنبدکاووس افزود: آگاهی در جهان رشد کرده و فرهنگ جهانی به سمت اسلام گرویده است و انجام چنین خرافات و حمایت از آنها اکنون به ضرر اسلام است.
حجت‌الاسلام سبحانی گفت: نباید با خرافات عاشورا و حماسه حسینی را در ابهام قرار دهیم تا بیگانگان از آن سوء‌استفاده کنند.
وی ادامه داد: در حادثه عاشورا فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک اصل بود و حضرت امام حسین(ع) با اهدای خون خود و فرزندان و اصحاب و یاران با وفایش جامعه اسلامی و دین را که مسخ شده بود، نجات دادند.
امام جمعه گنبدکاووس شهدای دوران دفاع مقدس را نمونه‌ای از برکات عاشورا توصیف کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی در منطقه و نهضت‌های فعلی جهان همه از عاشورای حسینی درس گرفته است.
حجت‌الاسلام سبحانی بر لزوم احیای این فریضه مهم در عصر حاضر تاکید کرد و افزود: در عصر حاضر که تهاجم فرهنگی دشمنان به دلیل ارتباطات گسترده، آشکارا ارزش‌ها و هنجارهای دینی ما را نشانه رفته است لزوم امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش احساس می‌شود.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره تاریخی به دلایل فروپاشی اندلس به بیان مهم‌ترین معضلات و آسیب‌های اجتماعی آن زمان پرداخت و در مقایسه‌ای با تهاجم فرهنگی دشمن گفت: متاسفانه مظاهر بی‌حجابی در جامعه اسلامی علنی شده است و باید جلوی تهاجم فرهنگی دشمن ایستاد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول