اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری گلستان:

تردد در محورهای ارتباطی گلستان برقرار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری گلستان گفت: در حالی که ریزش باران و برف، استان گلستان را طی چند روز اخیر در برگرفته تمام محورهای ارتباطی استان باز است و مشکلی در تردد رانندگان وجود ندارد.

تردد در محورهای ارتباطی گلستان برقرار است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی راه و ترابری گلستان، محمدتقی جوان‌شورابی اظهار داشت: با شدت گرفتن برف و باران از دو روز گذشته، 303 راهدار با حضور به موقع و مستمر در سطح راه‌ها و با انجام عملیات راهداری، محورهای استان را بازنگه داشته‌اند.
وی تصریح کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای ارتباطی بویژه محورهای کوهستانی استان را دارند، ضروری است زنجیر چرخ، لباس گرم و آذوقه فاسد نشدنی به همراه داشته باشند و نکات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
مدیرکل راه و ترابری گلستان همچنین بر اجتناب از سفرهای غیرضروری تاکید کرد و از رانندگان خواست برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان در طول شبانه‌روز با شماره تلفن گویای 141 و تلفن ثابت 5-2223131-0171 مرکز مدیریت راه‌های استان تماس حاصل کنند.
وی ادامه داد: استان گلستان بالغ بر 5 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که یک هزار و 242 کیلومتر و 41 گردنه آن برف‌گیر است.
جوان‌شورابی همچنین خاطرنشان کرد: هم اینک چهار پروژه روشنایی به طول 5/21 کیلومتر در سطح محورهای ارتباطی استان در دست اجرا است.
وی گفت: این پروژه ها در بزرگراه‌های قرق، فاضل‌آباد و  فاضل‌آباد ـ علی‌آبادکتول ـ مهدی آباد و تقاطع‌های سرکلاته در جاده قدیم کردکوی ـ بندرگز و فارسیان در محور آزادشهر ـ شاهرود در حال اجرا است.
مدیرکل راه و ترابری گلستان با اشاره به اینکه محورهای فوق در اولویت اجرای پروژه‌های روشنایی قرار دارند، گفت: در مجموع 35 محور ارتباطی استان به عنوان محورهای اولویت‌دار احداث روشنایی تعیین شده‌اند که برای تکمیل آنها به 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
جوان‌شورابی متذکرشد: تاکنون نیز حدود 135 کیلومتر روشنایی با اعتبار 9 میلیارد و 500 میلیون ریال در سطح محورهای استان اجرا شده است.
وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را، افزایش ضریب ایمنی تردد وسایل نقلیه در شب دانست و گفت: این پروژه‌ها با اولویت نقاطی همچون تقاطع‌ها، سه راهی‌ها، مناطق مسکونی حاشیه راه‌ها، نقاط پرحادثه و مه‌گیر در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی اجرا می‌شوند.
مدیرکل راه و ترابری گلستان یادآور شد: ادارات کل راه و ترابری استان‌ها که دستگاه‌های تابعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور هستند، متولی احداث و نگهداری روشنایی جاده‌ها می‌باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول