اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

بازار داغ برف‌روبی در رشت

خبرگزاری فارس: با بارش برف، برف‌روبی در سطح شهر رشت طبق مساحت سقف بین 70 تا 100 هزار تومان انجام می‌شود و ماموران خدمات شهری نیز در حال برف‌روبی معابر هستند.

بازار داغ برف‌روبی در رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بارش شدید برف که از صبح امروز در شهر رشت آغاز شد از همان ساعات آغازین خودروهای برف‌روب در نقاط مختلف شهر در حال برف‌روبی معابر اصلی و فرعی هستند.
بارش برف سنگین در ذهن بسیاری از ساکنان شهر باران تداعی برف 83 و 86 را دارد و بر همین مبنا بازار برف‌روبی داغ شده است.
اختلال در عبور و مرور خودروهای درون شهری، قطع و وصل آنی برق در بسیاری از نقاط و برف‌روبی واحدهای مسکونی مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
*برف‌روبی بر اساس مساحت سقف 100 هزار تومان است
 یک شهروند رشتی که با تعدادی از همکاران خود در حال مذاکره با یک شهروند دیگر برای برف‌روبی بود، گفت: برف‌روبی یک ساختمان با سقفی 100 متر مربعی در شرایط فعلی 70 تا 100 هزار تومان هزینه دارد.
علی دباغ افزود: برف‌روبی کار سخت و دشواری است و در حالی که برف بیش از 20 سانتی‌متر بر سقف منازل نشسته با این قیمت کار می‌کنیم.
این برف‌روب ادامه داد: تجربه نشان داده اگر میزان بارش برف و تعداد روزهای بارش افزایش یابد بازار داغ‌تر شده و هزینه‌ها افزایش می‌یابد.
 
*روح تعاون برف‌روبی را تمام کرد
 یک کارمند بازنشسته که در آپارتمانی 16 واحده در کوی باهنر رشت زندگی می‌کند نیز به خبرنگار فارس گفت: صبح امروز جلسه‌ای در ساختمان برگزار کردیم و با همکاری ساکنان آپارتمان، کار برف‌روبی را انجام دادیم.
علی محبی با بیان اینکه روح تعاون و همکاری در آپارتمان‌نشینی مشکلات را برطرف می‌کند، افزود: همدلی ساکنان عامل اصلی انجام این کار سخت برف‌روبی است.
وی اظهار داشت: شهروندان رشتی از فرهنگ عمومی بالایی برخوردارند و ظرفیت تعاون در واحدهای آپارتمانی و مجتمع‌های مسکونی وجود دارد.
 
*مردم با مسئولان همکاری کنند
 یک بازاری نیز در بازار مسگران رشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: باید مردم با مسئولان برای برف‌روبی سریع سطح شهر همکاری کنند.
علی کسایی با قدردانی از کارگران خدمات شهری رشت در اقدام سریع و مطلوب، بیان داشت: بارش برف شدید در رشت علاوه بر ایجاد اختلال در رفت و آمد عموم در خیابان‌ها و معابر درون و برون شهری و مختل کردن زندگی روزمره مردم موجب رونق بازار برف روب‌ها شده است.
وی با بیان اینکه مسئولان رشت تجربه برف 83 و 86 را دارند، اذعان داشت: با بهره‌گیری از این تجربه تلاش خوبی را اجرایی کرده‌اند.
 
 
*قطع برق مردم را کلافه کرده است
 یک فرهنگی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قطع و وصل آنی برق بسیاری از مناطق رشت مردم شهر را کلافه کرده است.
حسین محبوب با اشاره به آسیب‌پذیری وسایل برقی در مقابل نوسانات برق شهر افزود: مسئولان پاسخگوی قطع و وصل برق و خسارات ناشی از آن باشند.
وی با اشاره به دیگر خدمات شهری نیز عنوان داشت: وضعیت تلفن، آب و گاز مطلوب است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
این فرهنگی اذعان داشت: به نظر می‌رسد تاسیسات برق شهر نیازمند ترمیم و نوسازی است و ایجاد نوسان در برق رشت برازنده یک کلانشهر نیست.
 
*درجه‌بندی معابر رشت برای برف‌روبی
 رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در حاشیه بازدید از شهر رشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: معابر اصلی و فرعی رشت برای اولویت‌بندی برف‌روبی درجه‌بندی شده‌اند.
محمود مباحی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی گیلان افزود: تمام خودروهای سنگین برف‌روب و نیروهای امدادی و خدماتی شهرداری از شب گذشته در آماده باش کامل هستند.
وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با رصد فعالیت‌های شهری در ستاد بحران که در آتش نشانی شهرداری رشت مستقر شده مشکلات را با اولویت برطرف کنیم.
 
*آماده‌باش 65 دستگاه برف‌روب در رشت
 این مسئول گفت: 65 دستگاه برف‌روب از شب گذشته در آماده باش کامل بوده و هم‌اکنون با تقسیم‌بندی در نقاط مختلف شهری در حال خدمت رسانی هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به به‌کارگیری نیروهای آموزش دیده، بیان داشت: بیش از 135 نفر از نیروهای خدماتی در حال برف روبی شهر رشت با دستگاه‌های برف‌روب هستند.
وی، برف‌روبی و بازگشایی کمربندی‌ها، ورودی و خروجی‌های شهر و معابر اصلی و فرعی را از عمده‌ترین ماموریت‌های شهرداری برشمرد.
----------------------------- 
گزارش از: هادی طوماری
---------------------- 
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول