اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم:

800 واحد صنفی قم مشمول تخفیف بیمه‌ شدند

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم گفت: تعداد 800 واحد صنفی در قم مشمول تخفیف بیمه‌ای شدند.

800 واحد صنفی قم مشمول تخفیف بیمه‌ شدند
غلامرضا تفتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: 10 درصد از اصناف قم با امضای تفاهمنامه‌ای که بین وزارت بازرگانی سابق با سازمان بیمه تنظیم شد، از تسهیلاتی ویژه بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: آن دسته از اصناف قم که شامل تخفیف بیمه‌ای شدند در پرداخت حق بیمه شش در صد تخفیف می‌گیرند.
رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم با اشاره به ارائه تسهیلات کلی برای اصناف تصریح کرد: اگر قرار است که تمام ملت زیر پوشش بیمه درمانی قرار گیرند، دولت باید تسهیلاتی در این زمینه برای اصناف به منظور رفع مشکلات آنها در نظر بگیرد.
وی افزود: با وجود تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوانی که از سوی اصناف برای پوشش بیمه تکمیلی خانواده اصناف انجام شد اما مشکلات هنوز بر قوت خود باقی است و برخی از کسبه قادر به پرداخت مبلغ بیمه با تخفیف شش درصدی نیستند.
تفتی به مشکلات اصناف پس از هدفمندی یارانه‌ها اشاره و تصریح کرد: بعد از هدفمندی یارانه‌ها درآمد اصناف با کاهش و هزینه‌های آنان با افزایش روبه‌رو شد که این مشکل در اصناف تجاری بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی افزود: این مشکلات تنها شامل واحدهای تجاری نمی‌شود بلکه واحدهای تولیدی نیز به دلیل افزایش نرخ کالاهای اساسی ،‌ دست‌مزد کارگران و رکود بازار قادر به کسب سرمایه اولیه نیز نیستند.
رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم اضافه کرد: با افزایش هزینه‌ها، ‌باید تمهیداتی برای اصناف اندیشیده شود تا به واحدهای صنعتی تسهیلات مالیاتی و تخفیف بیمه‌ای داده تا فشارهای وارده بر روی اصناف کمتر شود.
تفتی همچنین با اشاره به سفرهای تجاری که از قم به کشورهای خارجی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: سفرهای تجاری که از قم به خارج از کشور صورت می‌گیرد و برخی تولیدکنندگان در آن شرکت می‌کنند باید به صورت هدفمند برگزار شود تا تاثیر مثبتی بر تولیدات داشته باشد.
وی افزود: در صورتی که اصناف به صورت تخصصی نسبت به تبادل و توزیع کالای تولیدی خود در بازار هدف اهتمام داشته باشند و همچنین نسبت به تهیه کالاهایی که در بازار داخلی مشتری دارد اقدام کنند، نتیجه مثبتی از این سفرها در تولیدات و تجارت داخلی ایجاد می‌شود.
رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم حضور در نمایشگاه‌ کشورهای خارجی را بسیار مطلوب و موثر بر روی صنعت دانست و بیان کرد: تولیدکنندگان با حضور در این هیئت‌ها از نزدیک با خلاقیت‌ها و بازارهای مختلف رقابتی آشنا می‌شوند و  می‌توانند از تجربیات آنان در زمینه‌های مختلف در بازار داخلی بهره ببرند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول