اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سابق اردبیل:

بسیج منبع تولید قدرت نرم است

خبرگزاری فارس: استاندار سابق اردبیل گفت: بسیج مدلی ارزشمند و منبع غنی برای تولید قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

بسیج منبع تولید قدرت نرم است
منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امروز دولت‌هایی قدرتمند هستند که دارای قدرت نرم باشند چرا که ارزش‌ قدرت نرم بسیار فراتر از سایر قدرت‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: امام عظیم‌ ‌الشان با طراحی بسیج مستضعفان مدل جدیدی از قدرت نرم را بر پایه انگیزه و ایمان به وجود آورد به طوری که این مدل، مدلی قابل تامل برای مبارزه با دشمنان و ایجاد وحدت و همدلی مسلمانان برای صیانت از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا پا برهنگان نیز بتوانند طعم شیرین آزادی و استقلال حقیقی را بچشند.
حقیقت‌پور به توسعه اندیشه بسیج حتی به کشورهای آمریکای لاتین اشاره کرد و بیان داشت: امروز کشورهای آمریکای لاتین که دارای ارتباط سیاسی با کشورمان هستند وقتی از عظمت و ارزش‌ بسیج مطلع شدند یکی از درخواست‌های آنها شکل دادن و به وجود آمدن بسیج مستضعفان بوده تا با راه‌اندازی آن بتوانند قدرت نرم تولید کنند.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: هسته‌های مقاومتی که امام راحل پیشنهاد کردند تا در جهان اسلامی شکل بگیرد قدر مسلم زمینه آزادی کشورهای اسلامی را از یوغ استعمار فراهم می‌کند به طوری که دنیا امروز به الگوی بی‌نظیر بسیج در مقابله به تهدیدهای دشمنان به شدت نیازمند است.
وی ادامه داد: با این قدرت عظیم و بی‌مثال می‌توان نحوه مقابله با دشمن و توان نظامی آنها را درست طراحی کرد اما معلوم نیست برای خنثی کردن توطئه‌ دشمنان توانمندی قدرت نرم و بلوغ لازم را در این زمینه چنین کشورهایی به دست آورده‌اند یا خیر.
حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: امروز بیداری اسلامی در منطقه در حال شکل‌گیری است که حاصل معماری امام بزرگوار است.
این مسئول تصریح کرد: امام عظیم‌‌ الشان پایه‌گذار حرکت آزادی‌بخش اسلامی است که از خرداد ماه سال 42 آغاز شد و در سال 57 در ایران به ثمر نشست.
وی ادامه داد: این اندیشه در جهان اسلام به ویژه در عراق، لبنان، فلسطین، میدان التحریر مصر، لؤلؤ بحرین، تونس و مراکش آثار خود را نشان می‌دهد به طوری که راشد الغنوشی فارغ‌التحصیل دانشگاه خمینی، سید حسین نصرالله فرزند برومند امام خمینی و مبارزان فلسطینی نیز دانش‌آموختگان این مکتب والا هستند.
این استاد دانشگاه، آزادی فلسطین را در سایه حفظ و تقویت روحیه بسیجی قطعی اعلام کرد و افزود: هر چند امروز شاهد برخی از ناملایمات در فلسطین هستیم اما اندیشه سوسیالیسم و ناسیونالیسم و دیگر مکاتب سرمایه‌داری دنیا در حال فرو نشستن هستند و در این فضا به یقین مکتب‌های آزادی‌بخش اسلام ‌خواه قدرت را به دست می‌گیرند.
وی بیداری به وجود آمده در دنیا را حاصل انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: بیداری اسلامی نوید تشکیل ابر قدرت معنوی در جهان اسلام را می‌دهد که فرماندهی و زعامت آن را ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر عهده خواهد داشت.
حقیقت‌پور به غافلگیری نظام استکباری غرب از وقوع این تحول عظیم و زلزله هشت ریشتری اشاره کرد و افزود: اگر امروز فشارهای سیاسی و امنیتی بر علیه نظام اسلامی ما افزایش یافته تنها به خاطر نگرانی نظام غرب از توسعه اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول