اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی در جذب اعتبارات زیربنایی خوب بوده است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی توفیق خوبی در جذب اعتبارات زیربنایی داشته است.

خراسان جنوبی در جذب اعتبارات زیربنایی خوب بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: خراسان جنوبی با جذب 21 میلیارد و 780 میلیون تومان اعتبار از اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه، بعد از استان سیستان و بلوچستان به نسبت جمعیت بیشترین توفیق را در کشور داشته است.
وی تصریح کرد: مجموع کل اعتبارات در سه بخش زیربنایی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی بر اساس شاخص‌های کشوری توزیع می‌شود که این اعتبارات در بخش زیربنایی رقمی معادل 729 میلیارد تومان بوده است که 3 درصد از کل اعتبارات به خراسان جنوبی اختصاص یافت.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امید است جذب اعتبارات در بخش اقتصادی نیز به خوبی و به همین صورت به انجام خواهد رسید.
امینی ادامه داد: این در حالی است که مسئولان دستگاه‌های استان باید با هماهنگی و تعامل بیشتر با مسئولان دستگاه‌ها در سطح کشور نسبت به ارائه آمار و شاخص‌های خواسته شده اقدام کنند تا بتوانیم در بخش‌های فرهنگی، امنیتی و اقتصادی نیز اعتبارات خوبی را برای استان جذب کنیم.
وی یادآور شد: اعتبارات در بخش زیربنایی در چهار حوزه اعم از عمران عشایری، تامین آب روستایی، راه‌های روستایی و کمک به شهرداری‌های زیر 25 هزار نفر جمعیت در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امید است روحیه بسیجی هر چه بیشتر در سیستم اداری ترزیق شود و مدیران همچون گذشته با روحیات بسیجی نسبت به رفع موانع و تمشیت امور گام بردارند.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در زمینه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 در استان اشاره کرد و افزود: از مجموع خانوارهای استان، 178 هزار و 680 خانوار سرشماری شدند و تنها یک‌هزار و 300 خانوار در زمان سرشماری غایب بودند که سرشماری نشده‌اند.
وی سرجمع رشد جمعیت استان در سال 90 را 1.24 درصد دانست و افزود: همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح خوب و مطلوب بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی رشد خانوارهای استان را بالغ بر 11 درصد دانست و یادآور شد: امید است نتایج این سرشماری در برنامه‌ریزی‌های آینده کشور مورد استفاده مسئولان امر قرار گیرد.
در این جلسه توزیع اعتبارات طرح توسعه نهبندان به عنوان یکی از مصوبات جلسه با رای اکثریت اعضاء مورد تصویب قرار گرفت.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول