اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد؛

اجرای 3 پروژه فرهنگی اردبیل از محل اعتبارات ملی

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: سه پروژه فرهنگی اردبیل از محل اعتبارات ملی اجرایی می‌شود.

اجرای 3 پروژه فرهنگی اردبیل از محل اعتبارات ملی
سید حسین صابری در حاشیه جلسه بررسی مشکلات اجرای پروژه‌های راهسازی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با اخذ مجوز ماده 215، سال آینده عملیات اجرای 13 پروژه از محل اعتبارات ملی در استان اردبیل اجرایی می‌شود که احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، احداث موزه‌های هنرهای معاصر اردبیل و کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از جمله آنهاست.
وی در ادامه به توسعه برنامه‌های راهبردی استان در سال‌های اخیر و بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: اعتبارات طرح‌های عمرانی از دو طریق ملی و استانی تامین می‌شود که 85 درصد آن در اختیار وزرا و روسای سازمان‌هاست و مدیران استانی باید تمام تلاش و همت خود را به کار گیرند تا این اعتبارات را در حد مناسب و شایسته جذب استان کنند.
این مسئول در ادامه به اخذ مجوز قانونی در اجرایی شدن پروژه‌ها براساس برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و بیان داشت: 15 درصد اعتبارات عمرانی به صورت استانی توزیع می‌شود که رقم محدود و اندکی است.
صابری ادامه داد: همزمان با سفر هیئت دولت به استان اردبیل، رئیس دولت از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در قالب برنامه چهارم توسعه و بر اساس ماده 32 نسبت به طرح‌‌های تقویتی و تکمیل پروژه 14 ساله بزرگراه سرچم- اردبیل تا پایان امسال تلاش کند.
استاندار اردبیل اضافه کرد: رئیس جمهور خواستار تسریع در اجرای راه‌آهن اردبیل، میانه، پارس‌آباد و قفقاز بود که تلاش شد مجوز ماده 32 راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد نیز گرفته شود که از برکات دولت خدمتگزار است.
وی به پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده برای تکمیل این پروژه‌ها تا پیش از پایان عمر دولت دهم اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور با تمام توان در بیشتر استان‌ها در تلاش است تا به وعده‌های داده شده به مردم جامعه عمل بپوشاند که در این استان نیز راه‌آهن اردبیل از جمله این پروژه‌هاست.
صابری یکی از پیگیری‌های انجام شده در چند روز گذشته را تلاش برای اخذ مجوز قانونی ماده 215 برنامه پنجم توسعه توصیف کرد و افزود: این ماده همان ماده 32 برنامه چهارم توسعه است و مربوط به صدور مجوزهای لازم برای اجرای طرح‌های جدید است.
این مسئول اضافه کرد: بر اساس این ماده اخذ مجوز چهار بانده کردن محورهای مواصلاتی استان و آغاز عملیات راه‌آهن اردبیل- پارس‌آباد ارائه شده و امیدواریم در سال آینده شاهد آغاز عملیات اجرای آنها باشیم.
وی اظهار امیدواری کرد: با این حرکت‌ها انتظار می‌رود خیز بلندی در مسیر خروج این استان از تنگناهای اقتصادی، فرهنگی و حرکت‌های رو به رشد شاهد باشیم تا با محورهای مواصلاتی مناسب و شایسته شاهرگ اتصال اقتصادی کشور به قفقاز از طریق این استان فراهم شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول