اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت داوران فیلم جشنواره هجرت:

جشنواره‌هایی که نام بسیج را زنده کند ماندگار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت داوران فیلم جشنواره فیلم و عکس هجرت گفت: جشنواره‌هایی که نام بسیج و شهید را زنده کند ماندگار می‌شود.

جشنواره‌هایی که نام بسیج را زنده کند ماندگار می‌شود
امیرحسین صفرلی در حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم و عکس هجرت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: هنری که در آن بتواند آثار و نتایج دفاع مقدس را به تصویر بکشد بالاترین نوع هنر است چرا که برای به تصویر کشیدن شهدا و اقدامات آنان و نیز زنده‌کردن نام و یاد بسیج گام برداشته است.
وی در ادامه به وضعت کنونی کشور و هجمه‌های دشمن در عرصه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: اکنون دشمن با جنگ نرم خود و تهاجم بردن به ارزش‌های دفاع مقدس، آثار و نتایج دفاع مقدس و شهیدان را از میان ببرد.
رئیس هیئت داوران فیلم جشنواره فیلم و عکس هجرت ادامه داد: این گونه اقدامات دشمن برای از بین بردن آثار دفاع مقدس تلاشی بیهوده است و تنها با این اقدامات به خود آسیب وارد می‌کند.
صفرلی تاکید کرد: بسیج و دفاع مقدس در ایران دارای ریشه است و بی‌شک هیچ کس نمی‌تواند ریشه‌های یک هدف را از میان ببرد.
وی در ادامه به حضور نسل جوان در جشنواره فیلم و عکس هجرت اشاره کرد و گفت: حضور این گونه جوانان در عرصه‌های اردوهای بسیج سازندگی و در ادامه خلق آثار هنری از انجام فعالیت‌های شکل گرفته در این اردوها می‌تواند نشان‌دهنده بخشی از اقدامات شکل گرفته در این حوزه باشد.
رئیس هیئت داوران فیلم جشنواره فیلم و عکس هجرت افزود: آثار ارائه شده در جشنواره فیلم و عکس از دیدگاه هنری هنوز جا و عرصه برای ارائه بهتر را دارد اما در این میان آنچه که حائز اهمیت است حضور بسیجیان در حوزه فیلم و عکس از مسیر اردوهای هجرت است.
وی در ادامه به خلق آثار هنری و راهکارهای خلق یک اثر ماندگار اشاره کرد و اظهار داشت: یک اثر هنری تکرار ناپذیر است و در این راستا هنرمند تنها یک بار می‌تواند آن اثر را خلق کند اما اگر در آثار هنری تکرار نمودار شود دیگر نمی‌توان گفت که آن اثر هنری است چراکه پیامد تکرار صنعتی شدن آن اثر است.
رئیس هیئت داوران فیلم جشنواره فیلم و عکس هجرت اظهار داشت: آنچه که به یک هنر جلوه می‌‌دهد بکاری گیری ظرافت‌های هنری در قالب های گوناگون برای ارائه یک هدف و عنوان است.
صفرلی ادامه داد: متاسفانه هنر در جوامع امروزی بد تعریف شده است و هرکسی بدون در نظر گرفتن ذات هنر به ارائه آثار می‌پردازد.
رئیس هیئت داوران فیلم جشنواره فیلم و عکس هجرت تاکید کرد: آنچه که باید یک هنرمند در ارائه آثار خود منظور کند خلق یک اثر هنری با نگاه معرفتی است که این جزو تزکیه هنرمند در وادی هنر محقق نمی‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول