اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

شاکله بسیج دانش‌آموزی تکیه بر تحصیل است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: شاکله بسیج دانش‌آموزی تکیه بر تحصیل به عنوان زمینه رشد و قوت نظام اسلامی، تهذیب برای تثبیت شدن، خدایی بودن و در مسیر مبانی اعتقادی، حرکت کردن و ورزش نیز برای حفظ آمادگی بیشتر در صحنه آماده و حاضر است.

شاکله بسیج دانش‌آموزی تکیه بر تحصیل است
سید‌حسین صابری امروز در حاشیه صبحگاه مشترک دانش‌آموزان بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس نحوه شکل‌گری بسیج و رسالت سنگین آن اشاره ‌و اظهار کرد: زنگ بسیج 32 سال پیش به دست بانی و مبتکر این نیروی مخلص نواخته شد و در پنجم آذر ماه سال 58 در حالی شکل سازمانی به خود یافت که از جنگ و عرصه مقابله نظامی خبری نبود.
استاندار اردبیل بیان کرد: امام راحل با یک تدبیر درست بسیج را بنا نهاد در حالی که بعد از هشت ماه از تاسیس آن جنگ تحمیلی علیه انقلاب اسلامی شکل گرفت که در آن ایام بسیج در عرصه جنگ سخت نیز توانست آبروداری کند.
وی با اعلام اینکه محدود کردن ماموریت بسیج در حوزه نظامی جفا در حق آنهاست، افزود: نباید احساس کنیم که بسیج تنها برای جنگ تحمیل تاسیس و شکل گرفت و رسالت آن نیز تنها در ایام جنگ بوده، در حالی که بسیج برای ماموریت‌های فرهنگی، ‌سیاسی، ‌اجتماعی، نظامی، اقتصادی،‌ سازندگی و... شکل گرفته و امروز با تمام توان در صحنه است.
این مسئول با تعریفی از مخلص بودن لشکر بزرگ بسیج گفت: به آن دلیل امام راحل بسیج را لشکر مخلص نامید که این نیرو صرفاً برای خدا و با اخلاص و اعتقاد به باورهای دینی با تمام توانمندی در عرصه است و در دفاع از حیثیت، آبرو، آب و خاک این سرزمین مدافع اصلی است.
صابری از بسیجی به عنوان سرباز امام عصر (عج) یاد و عنوان کرد: بسیجی ما امروز نه تنها در صحنه رزم و دفاع بلکه در صحنه سازندگی کشور نیز موفق و کوشا عمل کرده به طوری که در یک حرکت و خیز عظیم بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی با بالاترین کیفیت، نازل‌ترین قیمت و کوتاه‌ترین فاصله زمانی به دست آنها اجرایی شده و به بهره‌برداری رسیده است.
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به فراگیر شدن اندیشه بسیج در دنیا و مورد الگو قرار گرفتن در صحنه‌های مختلف اشاره و بیان کرد: افتخار بزرگ ملت ایران آن است که فرهنگ بسیجی آنها امروز در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف به ویژه در نهضت‌های آزادی‌بخش دنیا مورد اقبال و الگو قرار گرفته است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول