اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چهارمین سال متوالی صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح «از مدرسه تا مسجد» در فارس

خبرگزاری فارس: مشاور ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در فارس گفت: طرح از مدرسه تا مسجد برای چهارمین سال متوالی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان فارس در حال برگزاری است.

اجرای طرح «از مدرسه تا مسجد» در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، منصور روشن‌ضمیر، در نشست مشترک فرهنگی مساجد با شهرداری شیراز که با حضور مدیران و رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شیراز به میزبانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: طرح از مدرسه تا مسجد متشکل از بیش از 30 برنامه با تعامل و همکاری سازمان آموزش و پرورش استان فارس برای چهارمین سال متوالی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان در حال برگزاری است.
وی هدف از اجرای این طرح را استفاده از کانون به عنوان پل ارتباطی بین مسجد و مدرسه و کشف استعدادهای دانش‌آموزان نوجوان و جوان و استفاده از آن در پویایی برنامه‌های فرهنگی مساجد عنوان کرد و افزود: باید اعتبارات را به سمت و سویی ببریم که بتوانیم قشر جوان را به مساجد جذب کنیم.
روشن‌ضمیر از تعامل دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس با سایر دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد و تصریح کرد: جایگاه اصلی کانون‌های مساجد، آموزش و پرورش تربیت نیروهایی است که در هر زمان بتوانند در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و مسئولان به مساجد باید به برترین پایگاه بنگرند چراکه بسیاری از مشکلات و معضلات از طریق این مکان مقدس حل می‌شود.
این فعال فرهنگی همچنین گفت: فکر و نگاه ما این است که با برگزاری بیش از 77 برنامه در سطح مساجد استان فارس، مسجد به عنوان مکانی فقط برای برگزاری مراسم ختم دیده نشود بلکه مردم و نسل جوان ما به این نتیجه برسند که مسجد هسته‌های پژوهشی، کارگاه‌های آموزشی، کتابخانه‌های باز شبستانی، وبلاگ نویسی و نشریه آموزشی نیز دارد.
وی با تاکید بر شناخت ظرفیت‌های موجود و استفاده از آن، خاطرنشان کرد: ساماندهی 900 کانون در مساجد استان فارس بیانگر این بوده که آمادگی برگزاری و همکاری در بخش‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و هنری فراهم است و این کانون‌ها به عنوان دلسوزان نشر و توسعه علوم اسلامی و قرآنی بدون چشم‌داشت مالی آماده فعالیت هستند.
روشن ضمیر خطاب به مدیران و رابطان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حاضر در نشست بر تعامل جدی‌تر، علمی و برنامه‌ای با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی تاکید و توصیه کرد که طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی را مطرح و تیم اجرایی کانون را برای سال 91 بازسازی کنید.
در ادامه محمد فرخ‌زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز نیز اظهار داشت: باید بحث بیداری اسلامی در محرم امسال پیگیری شود.
وی افزود: باید مساجد به عنوان محور باقی بمانند.
این مسئول ادامه داد: باید در شیراز به بحث مدیریت زائر و آداب زیارت، آداب مهمان‌پذیری و مهمانداری پرداخته شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول