اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سه‌شنبه این هفته صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش آموزشی «مهر اصالت» در شیراز

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی استان فارس از برگزاری همایش آموزشی «مهر اصالت» با حضور هنرمندان صنایع دستی استان‌های جنوبی کشور در شیراز، سه‌شنبه این هفته خبر داد.

برگزاری همایش آموزشی «مهر اصالت» در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، حبیب شهبازی اظهار داشت: در استان‌های منطقه جنوب کشور شامل بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی لازم انجام شده و از کارشناسان و هنرمندان این استان‌ها و هنرمندان شهرستان‌های استان فارس و شهر شیراز و نیز دانشجویان رشته‌های مختلف صنایع دستی برای حضور در همایش آموزشی مهر اصالت دعوت شده است.
شهبازی در مورد نحوه اجرای این کارگاه آموزشی گفت: شرکت کنندگان در این همایش با مزایای دریافت نشان مرغوبیت و اهداف آن که ایجاد استانداردهای دقیق مرغوبیت در صنایع دستی، ترویج نوآوری و سعی در تشویق نوآوری در تولید کالا، ارائه خدمات آموزشی و پشتیبانی و بهبود طراحی و توسعه بازارها و حفظ حقوق معنوی اثر، ایجاد فرصت‌های جدید تأمین پایداری صنایع دستی و معاش پایدار هنرمندان آشنا می‌شوند.
دبیر معاونت‌های صنایع دستی منطقه جنوب کشور اضافه کرد: دریافت نشان مرغوبیت کالا مزایای ویژه‌ای نیز دارد و می‌توان گفت که هر محصولی به وسیله این نشان تصدیق می‌شود، گواهی دریافت و از آن به عنوان یک ابراز تبلیغاتی بین‌المللی استفاده می‌کند.
این مسئول ادامه داد: همچنین یونسکو در برگزاری کارگاه‌های ارزیابی، طراحی و ترویج برای تولیدکنندگان محصولات دارای نشان، حمایت لازم را به عمل آورده و امکان نمایش کالاهای دارای مرغوبیت در نمایشگاه‌های سالانه داخلی و خارجی، بهره‌مندی از امکانات یونسکو و شرکای آن برای تبلیغ از فعالیت‌های تولیدکننده و درج اسامی تمام محصولات دارای نشان مرغوبیت به همراه اطلاعات سازنده اثر در فهرست پایگاه اینترنتی بانکوک یونسکو و حق مالکیت معنوی توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی از جمله مزایای دریافت نشان مرغوبیت کالا یا مهر اصالت است.
وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این کارگاه آموزشی فرصتی جدید برای ارتقای سطح دانش هنرمندان صنایع دستی منطقه جنوب کشور و موفقیت هرچه بیشتر آن‌ها در دریافت مهر اصالت یونسکو برای دوره‌های بعد به وجود آید.
به گزارش فارس، برنامه بین‌المللی نشان مرغویبت در صنایع دستی در سال 2000 توسط سازمان تربیتی علمی فرهنگی ملل متحد (UNESCO ) و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی (ASEAN ) پایه گذاری شد و با توجه به موفقیت‌آمیز بودن طرح، به حوزه فعالیت یونسکو در کل جهان گسترش داده شد.
کشور ایران گرچه از سال 2007 در برنامه نشان مرغوبیت یونسکو برای صنایع دستی شرکت کرده اما آمار نشانگر این است که محصولات ایران در دو دوره متوالی بیشترین نشان‌های یونسکو را دریافت کرده‌اند به طوری که 65 نشان مرغوبیت یونسکو برای صنایع دستی که در جلسه داوری 2010 به محصولات ایران اعطا شد رکورد تازه‌ای محسوب می‌شود.
هنرمندان صنایع دستی استان فارس نیز در سه دوره حضور موفقیت‌آمیز در برنامه ادواری آثار صنایع دستی برای دریافت مهر اصالت موفق به دریافت چهار نشان برتری صنایع دستی در رشته‌های گلیم قشقایی، دو نمونه قالیچه قشقایی و خاتم شیراز شده‌اند.
معاونت صنایع دستی این اداره کل به عنوان دبیر منطقه جنوب کشور در راستای سیاست‌گذاری‌های کلان برای حفظ، تقویت و توسعه منابع صنایع دستی و حمایت از صنعتگران و هنرمندان و ایجاد تحول در طرح‌ها و تولید و عرضه محصولات با حفظ اصالت ملی و همچنین بازاریابی این محصولات در حوزه صادرات و گسترش موثر در بازارهای جهانی با حمایت و پشتیبانی معاونت صنایع دستی کشور اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش مهر اصالت برای هنرمندان و صنعتگران منطقه جنوب کشور در سه‌شنبه هشتم آذر ماه جاری با حضور اساتید برجسته کشوری در سالن پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور که حد فاصل چهار راه ادبیات و کلبه واقع شده است می‌کند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول