اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز بسیج صورت می‌گیرد؛

کلنگ‌زنی شهرک صنایع دستی در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: شهرک صنایع دستی استان زنجان همزمان با روز بسیج کلنگ‌زنی می‌شود.

کلنگ‌زنی شهرک صنایع دستی در زنجان
یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شهرک صنایع دستی زنجان به ‌صورت یک شهرک نمایشگاهی و فروشگاهی در پنجم آذر همزمان با روز بسیج کلنگ‌زنی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مکان مورد نظر به منظور احداث شهرک صنایع دستی در زنجان قبلا مرکز خود اشتغالی به شمار می‌رفت، خاطرنشان کرد:‌ با تحویل این مراکز توسط غرفه‌داران کار احداث شهرک در این مکان آغاز می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با تاکید بر این که رویکرد ما در بحث توسعه استان استفاده بهینه از ظرفیت‌ها در راستای ایجاد مجموعه‌های تفریحی ، فرهنگی، اقامتی و گردشگری است، ادامه داد: ساخت اینگونه مراکز در استان زنجان موجب جذب و افزایش گردشگر می‌شود.
وی افزود: همچنین احداث مراکز و شهرک‌های صنعتی  موجب جذب سرمایه‌گذار در استان زنجان و میل و اشتیاق سرمایه گذاران برای هزینه کردن در این استان می‌شود.
نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه استان زنجان یکی از استان‌هاى فعال کشور در زمینه صنایع دستى است، افزود: یافته‌های باستان‌شناسی به دست آمده از این استان بر قدمت انواع صنایع دستی در این منطقه گواهی می‌دهد.
وی تصریح کرد: انواع صنایع دستى از قبیل چاقوسازی، گلیم بافى، جاجیم بافی، چارق دوزی، سفال‌گری، ملیله‌کارى، فرش‌بافى، فلزکارى، مسگرى، نقره‌سازى، بافت انواع قالى و قالیچه در مناطق مختلف استان  زنجان رواج دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با تاکید بر اینکه چاقو مهم‌ترین و معروف‌‌ترین صنایع دستی استان زنجان محسوب می‌شود، اضافه کرد: چاقوسازی در زنجان روشی کاملاً تجربی است و از قاعده خاصی پیروی نمی‌کند.
وی همچنین در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان زنجان پایتخت شور و شعور حسینی محسوب می‌شود، گردشگران مذهبی زیادی در این ایام وارد استان می‌شوند.
نقی‌زاده محجوب گفت: اقدامات لازم در راستای میهمان و عزاداران ایام محرم در استان زنجان فراهم و آمادگی لازم صورت گرفته است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول