اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نبود آب شرب زمینه تخلیه از روستاها را فراهم کرده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تأمین نشدن آب شرب سالم در روستاها زمینه تخلیه از روستاها و مهاجرت را سبب شده است.

نبود آب شرب زمینه تخلیه از روستاها را فراهم کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: ما برای برطرف کردن دو معضل کمبود آب شرب در روستاها و ارتقای جایگاه راه و ترابری و بهره‌مندی از راه‌های مناسب بیشترین اعتبار 155 میلیارد ریالی بخش حوادث را به این حوزه اختصاص دادیم.
وی با اعلام این‌که این اعتبارات با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و اهمیت دادن به طرح‌های پیشگیرانه تخصیص یافته است، تصریح کرد: اگر بیشترین اعتبارات به حوزه راه و آب و فاضلاب روستایی تخصیص یافته به دلیل اهمیت این حوزه در زیرساختی بودن آن است که می‌تواند مشکلات سایر بخش‌ها نیز از این طریق برطرف شود.
صابری ورود بیش از هفت میلیون گردشگر و مسافر را به استان یک ظرفیت عظیم برای توجه به راه‌ها و محورهای مواصلاتی اعلام کرد و افزود: با توجهات خاص به این حوزه شاهد کاهش 22 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل هستیم در حالی که قرار بود در برنامه پنجم توسعه سالانه 10 درصد کاهش تصادفات اتفاق بیفتد.
این مسئول خاطرنشان کرد: ما در این حوزه حاضر نیستیم حتی جنین یک‌روزه نیز به خاطر نامساعد بودن جاده‌ها از بین برود و در اثر تصادف جان او به خطر بیفتد.
وی اهمیت آبرسانی به روستاها توجه جدی به تأمین آب شرب روستاییان نیز اضافه کرد: شایسته نیست 160 روستای ما در فصول متعدد با تانکر آبرسانی شود چرا که ما از یک ظرفیت خوب آب و نزولات جوی بهره‌مند هستیم و می‌توانیم با یک مدیریت درست بحث آبرسانی به روستاها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.
به گزارش فارس، استاندار اردبیل ادامه داد: ‌از محل اعتبارات حوادث به رفع نقاط حادثه‌خیز استان و تکمیل پل ارجستان نیز به عنوان یکی از طرح‌های شهرداری اردبیل مبلغی را در نظر گرفتیم و در کنار آن برای تکمیل برخی از نواقص فرودگاه اردبیل اعتبار لازم در نظر گرفته شده است.
وی از فرودگاه به عنوان زیرساخت اصلی یاد کرد و گفت: ما باید در این حوزه به قدری شایسته و مفید کار کنیم تا مبادا وقوع یک حادثه هوایی ذهنیت بدی را نسبت به فرودگاه و پروازهای هوایی به وجود آورد.
صابری به اعتراض چند مدیرکل استان و رئیس سازمان در توزیع اعتبارات مربوط به حوزه‌های آنها افزود: ما در توزیع اعتبارات به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا نیازمندی‌های بخش کشاورزی و علوم پزشکی نیز تأمین شود چرا که معتقدیم مجموعه جهاد کشاورزی با توجه به حجم بهره‌برداران شاگرد اول است و در توسعه استان نیز این رتبه شاگرد اولی را حفظ کرده است.
وی با بیان این‌که بهره‌مندی روستاییان از آب شرب سالم و کاستن از آبرسانی با تانکر به 160 روستا می‌تواند افتخاری برای همه ما محسوب شود، تصریح کرد: برای ما شرم‌آور است که مردم روستاها و تولیدکنندگان اصلی ما برای گرفتن وضو آب نداشته باشند.
استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: بنده به عنوان مدیر حادثه‌ای به بخش حوادث و آماده نگه داشتن نیروهای امدادی توجه جدی دارم به طوری که معتقدم باید پیشگیری را بر درمان و بازسازی اولویت داد تا با وقوع حوادث مختلف زمینه نابسامانی‌ها به وجود نیاید.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول